ارومیه؛

طرح تحول نظام سلامت تحولی بزرگ در توسعه خدمات رادیولوژی

طرح تحول نظام سلامت تحولی بزرگ در توسعه خدمات رادیولوژی آذربایجان غربی در برداشت.

به گزارش  خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی در مراسم روز جهانی پرتونگاری که با حضور اساتید رادیولوژیست‌ و دانشجویان این رشته تحصیلی در سالن همایش بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: رادیولوژیست‌ها از سلامتی خود برای تشخیص و درمان بیماران مایه می‌گذارند.

دکتر حسنی با اشاره به اجرای موفق طرح تحول نظام سلامت در آذربایجان غربی، به اثرات مطلوب اجرای این طرح اشاره کرد و افزود: قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت در استان فقط یک دستگاه MRI1.5 تسلا در آذربایجان غربی وجود داشت یک دستگاه MRI نیز در حال نصب است که با بهره‌برداری از این دستگاه تعداد دستگاه‌هایMRI به پنج دستگاه افزایش خواهد یافت.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی بر فراهم کردن امکانات و توسعه سخت‌افزاری تاکید کرد و گفت: باید در کنار توسعه سخت افزاری به توسعه نرم افزاری نیز توجه شود تا بتوانیم خدمات بهتری به مراجعه کنندگان ارائه دهیم.

دکتر حسنی ادامه داد: قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت چند دستگاه سی.تی.اسکن بسیار قدیمی در استان مورد استفاده قرار می‌گرفت که هم اکنون بیمارستان امام خمینی ارومیه یک دستگاه سی.تی.اسکن 16 اسلایس خریداری و نصب کرده است.

وی اظهار داشت: علاوه بر این، از محل اعتبارات طرح تحول نظام سلامت پنج دستگاه سی.تی.اسکن 16 اسلایس به تعداد دستگاه‌های استان افزوده خواهد شد که خرید و نصب دو دستگاه دیگر را نیز در برنامه کاری داریم.

حسنی با بیان اینکه باید در کنار توسعه سخت افزاری، توسعه نرم افزاری را نیز شاهد باشیم، اعلام کرد: بزرگترین سرمایه این بخش نیروی انسانی شاغل است و سعی داریم اقداماتی را در جهت ارتقای سطح علمی فعالان این بخش اجرایی کنیم.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.