در جمع خبرنگاران

قاسمی: ایران نگاه بسیار نقادانه‌ای به مسائل جاری اروپا دارد

سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: از دیدگاه اسلامی خود نگاه بسیار نقادانه‌ای پیرامون مسائل جاری در حوزه اروپا داریم.

قاسمی: وجود ضعف در یک حوزه از کم کاری خود ماست

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "بهرام قاسمی" سخنگوی وزارت خارجه در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا قدرت نرم ایران پس از مذاکرات به تحلیل رفته یا خیر اظهار داشت: قطعا چنین نیست اگر انصاف داشته باشیم در بسیاری از حوزه‌ها و در مقایسه‌ با سه سال گذشته برتری خوبی در عرصه‌های مختلف داشته‌ایم.

وی گفت: نمی‌توانیم بگوییم در حوزه‌ای نسبت به دو سال گذشته ضعیف‌تر شده‌ایم زیرا اگر مشکلی هم داریم از کم‌کاری خود ما است که باید آن را بر طرف کنیم.

قاسمی تصریح کرد: در حال حاضر فضای بین‌المللی در زمینه‌های مختلف برای ما بسیار مساعد است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه ایران نیز در روابط خود با اتحادیه اروپا مطالباتی دارد اظهار داشت: مطالبات بسیاری در زمینه‌های مختلف از سوی کشورمان وجود دارد که در روابط با اتحادیه اروپایی می‌تواند مطرح شود.

وی در خصوص مسائل و مشکلات مختلف موجود در اروپا افزود: ما از دیدگاه اسلامی خود نگاه بسیار نقادانه‌ای پیرامون مسائل جاری در حوزه اروپا داریم.

قاسمی با بیان معضلات مختلف موجود در اروپا به ذکر آن‌ها پرداخت و تصریح کرد: ما پیرامون اقلیت‌ها و ادیان مختلف موجود در اروپا، آوارگانی که از سایر نقاط جهان به این قاره می‌روند و مسائلی از این دست نقد‌هایی به کشور‌های اروپایی داریم لذا از گذشته همواره این موضوعات را مطرح کرده‌ایم.بنابراین هیچ کشوری نمی‌تواند ارزش‌های خود را به عنوان ارزش‌هایی والا و بدون خدشه به دیگران تحمیل کند یا اینکه این موارد را تنها ارزش‌های انسانی حاکم در جهان تلقی کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به توافقات آتی ایران و اتحادیه اروپایی گفت:ما این توفقات را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم که با تبادل دیدگاه‌ها به بهبود مقوله حقوق بشر در جهان کمک کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان درمورد روابط جمهوری اسلامی ایران با لبنان و سفر محمد جواد ظریف به این کشور اظهار داشت: ما در شرایط فعلی به توسعه روابط خود با همه کشورهای جهان می‌پردازیم که بحث رابطه با لبنان نیز یک نمونه از آن می‌باشد.در همین راستا سفر ظریف به 6 کشور آمریکای لاتین و برخی کشورهای آسیایی را نیز داشتیم.

قاسمی با اشاره به تفاهم و تبادل‌نظر ایران در خصوص مسائل جهانی با سایر کشور‌ها افزود: دیپلماسی فعال جمهوری اسلامی ایران در خصوص مسائل خارجی کنار موضوعات اقتصادی و فرهنگی مورد بررسی و تبادل نظر قرار می‌گیرد تا با تفاهم بالا در عرصه مسائل جهانی و منطقه‌ای حرکت کنیم.در حوزه منطقه‌ای نیز ایران به عنوان کشوری قدرتمند مطرح بوده و به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان صبح امروز (18 آبان ماه 95) در بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات تهران حضور یافت.

وی طی حضور خود از برخی از غرفه‌های این نمایشگاه بازدید کرد.

انتهای پیام /

برچسب ها: سیاست ، خارجی ، حوزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار