زاهدان؛

برگزاری کنگره ملی شعر پیامبر مهربانی (ص) در زاهدان

کنگره ملی شعر پیامبر مهربانی (ص) در هفته وحدت در زاهدان برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: در 22 دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در مصلای امام خمینی (ره) تهران، ضمن تشریح مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی و ادبی که طی سال‌جاری در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود، اظهار کرد: کنگره ملی شعر پیامبر مهربانی در هفته وحدت در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.

مسگرانی افزود: مهلت ارسال آثار تا 30 آبان ماه است و شاعران می‌توانند اشعار خود را به زبان‌های مختلف در سه بخش شعر کلاسیک، نو و مجموعه شعر به این جشنواره ارسال کنند.
وی با بیان اینکه به نفرات اول تا سوم این جشنواره جوایزی اهدا می‌شود، گفت: تلاش می‌کنیم این جشنواره در سال‌های آینده به صورت بین‌المللی برگزار شود.

وی گفت: در این جشنواره میهمانانی از چهار کشور عمان، افغانستان، هندوستان و پاکستان خواهیم داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: کنگره به صورت دو روز در هفته وحدت برگزار می‌شود و قطعا شاعران برجسته کشوری با گویش‌های لری، ترکی، سیستانی و بلوچی در این مجلس شعر خوانی خواهند کرد.
 
مسگرانی گفت: پیش‌بینی می‌شود در یک یا دو سال آینده بتوانیم کنگره ملی شعر پیامبر مهربانی به صورت بین‌المللی برگزار کنیم.

وی با اشاره به نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در تهران نیز اظهار کرد: طی یک اردوی دو روزه زمینه حضور مدیران رسانه‌ها و خبرنگاران سیستان و بلوچستان را برای بازدید از این نمایشگاه فراهم کرده‌ایم.
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار