مهدی کرباسیان؛

افتتاح سه طرح دیگر فولاد استانی تا پایان سال

رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: سه طرح دیگر آهن اسفنجی از فولادهای استانی،‌ تا پایان سال جاری افتتاح می شود.

سه طرح دیگر فولاد استانی تا پایان سال افتتاح می شودبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ، مهدی کرباسیان که در مراسم آغاز به تولید نخستین کارخانه آهن اسفنجی فولادهای استانی سخن می گفت،‌ تصریح کرد: کارخانه های آهن اسفنجی شادگان، میانه و نی ریز در برنامه راه اندازی قرار دارند.

در این مراسم که معاون اول رییس جمهوری، وزیر صنعت معدن و تجارت و جمعی از مدیران عالی و استانی حضور داشتند، کرباسیان تصریح کرد: طی سه سال اخیر با همکاری بانک صنعت و معدن 1.8 میلیارد یورو برای فولادهای استانی، گشایش اعتبار صورت گرفت.

وی با تاکید بر اینکه تامین مالی طرح های توسعه از جمله فولادهای استانی در شرایط تنگنای نقدینگی صورت گرفت تاکید کرد: ایمیدرو توانست در شرایطی که 21 هزار میلیارد تومان از سهام شرکت های تحت پوشش خود را از دست رفته می دید،‌ نسبت به فعال کردن طرح ها اقدام کند.

کرباسیان، ‌نقش بخش خصوصی را در فعال کردن طرح ها مورد تاکید قرار داد و گفت: مشارکت بخش خصوصی و استفاده از توان فنی و مالی آن ها، سبب به حرکت در آمدن پروژه های بخش معدن و صنایع معدنی شد.

وی یادآور شد: شرکت فولاد مبارکه اصفهان، با هدف فعال شدن و راه اندازی این طرح، 65درصد از سهام فولاد سفید دشت را در اختیار گرفت و 35درصد آن متعلق به ایمیدرو است.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت درباره فولاد سفید دشت چهار محال و بختیاری گفت: این طرح و به صورت کلی طرح های استانی فولاد، با فناوری ایرانی و متخصصان داخل کشور اجرایی شده و به مرحله بهره برداری رسیده است که این امر گامی در جهت اقتصاد مقاومتی است.

وی همچنین اظهار داشت: بخش فولاد سازی طرح سفید دشت چهار محال و بختیاری، تا نیمه دوم سال 97 وارد مدار تولید می شود. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار