تبریز؛

کاهش 5 درصدی مستمری‌بگیران کمیته امداد آذربایجان شرقی

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان از کاهش 5 درصدی مستمری‌بگیران کمیته امداد خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛سیار با بیان اینکه کمیته امداد در 35 سرفصل حمایتی به مددجویان تحت حمایت خدمات ارائه می‌دهد، گفت: در کنار پرداخت مستمری، برگزاری دوره‌های فرهنگی و آموزشی، کمک هزینه‌ تامین جهیزیه،پرداخت بیمه تامین اجتماعی،کمک هزینه درمان بیماران صعب‌العلاج، احداث، خرید و تعمیر مسکن مددجویان، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و ارائه تسهیلات اشتغال و خودکفایی از دیگر اقدامات این نهاد برای رفع مشکلات مددجویان است.

وی با بیان اینکه بیش از 240 میلیارد ریال مستمری در شش ماهه امسال به 66 هزار خانوار پرداخت شده است، اظهار کرد: پرداخت مستمری به خانواده‌ها با هدف رفع بخشی از نیازهای ضروری آنان انجام می‌شود تا بتوانند مایحتاج اساسی خود را تامین کنند.

سیار ادامه داد: با توجه به توانمندسازی خانواده‌ها در سال 94 و خروج آنان از چرخه حمایتی، تعداد افراد مستمری‌بگیر در سال‌جاری 5 درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه در سال‌جاری 68 نفر از فرزندان ذکور خانواده‌های تحت حمایت از خدمت سربازی معاف شده‌اند،افزود: این افراد پس از شرکت در دوره‌های آموزشی و مهارت آموزی تسهیلات اشتغال و خودکفایی دریافت خواهند کرد تا در کنار خانواده خود به کار و کسب درآمد بپردازند.

سیار با بیان اینکه ارائه تسهیلات معافیت از خدمت سربازی یکی از خدمات کمیته امداد برای توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش است،اظهار کرد: بر این اساس، تنها یکی از فرزندان زنان سرپرست خانوار تحت حمایت از خدمت وظیفه عمومی معاف می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه بیش از یک‌هزار خانوار تحت پوشش طی شش ماهه اول امسال از  انشعابات رایگان آب، برق و گاز، فاضلاب، پروانه ساختمانی و عوارض شهرداری بهره‌مند شده‌اند، بیان کرد: انشعابات رایگان در تعامل کمیته امداد با ادارات آب، برق، گاز و شهرداری به خانواده‌های تحت حمایت اعطا می‌شود که از این طریق مددجویان متقاضی با معرفی این نهاد به ادارات مذکور مراجعه و از آن بهره‌مند می‌شوند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان از بیمه منازل و اثاثیه مددجویان در برابر حوادث غیرمترقبه خبرداد.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار