تبریز؛

افتتاح 8 واحد تک نفره زایمان طبیعی در تبریز

8 واحد تک نفره زایمان طبیعی موسوم به ال دی آر همزمان با سراسر کشور در بیمارستان طالقانی تبریز افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ این واحدها همزمان با افتتاح 714 واحد تک نفره زایمان طبیعی در سراسر کشور به بهره برداری رسید.

رئیس بیمارستان طالقانی تبریز گفت: این بخش امکان حضور خانواده مادران باردار را حین زایمان فراهم می کند.

سروران افزود :برای راه اندازی این مرکز 2 میلیارد تومان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه در سال 94 آمار زایمان سزارین از 45 به 35 درصد کاهش یافته است گفت: این درحالی است که مراجعین بیمارستان از زمان اجرای طرح تحول نظام سلامت 2 برابر شده است.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی تبریزهم گفت: ال دی آر فضایی را برای مادران آماده می کند که در کنار بستگان و نزدیکان خود، ذهنیت ترس از زایمان طبیعی را کاهش دهند.

معاون سیاسی استاندار نیز در آیین افتتاح بخش ال دی آر بیمارستان طالقانی تبریز گفت: تمرکز بر سرمایه های انسانی یکی از پیش شرط های کشور پیشرفته است و دولت نیز با اجرای طرح تحول نظام سلامت نقش خود را در تکریم سرمایه های انسانی ایفا کرد.

شبستری با اشاره به افزایش رضایتمندی مردم از خدمات در بیمارستانی بعد از اجرای طرح تحول نظام سلامت افزود: هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم و تلاش داریم در حد ایده ال به مردم خدمات رسانی کنیم.

وی معوقات در پرداختی و کارانه کادر علوم پزشکی را یکی از ایرادات و اشکالات وارده به طرح تحول نظام سلامت عنوان کرد و تاکید کرد: بخشی از درآمد ها از طریق بیمه ها پرداخت می شود و دولت سعی می کند معوقات بیمه ها را محقق کند.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.