سمنان;

توزیع مرغ بدون آنتی‌بیوتیک در سمنان ، سرخه و مهدی شهر

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان سمنان گفت : 17 تن گوشت مرغ بدون آنتی‌بیوتیک در سمنان ، سرخه و مهدی شهر توزیع شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، دکتر وحید قدس افزود: این مرغ سبز و گوشت سالم با هدف ترویج مصرف مرغ بدون آنتی‌بیوتیک و در راستای ارتقای سلامت و امنیت غذایی جامعه، تحت نظارت اداره کل دامپزشکی استان سمنان تولید و در شهرستانهای سمنان، سرخه و مهدی شهر به قیمت مرغ عادی(مرغ روز) عرضه شده است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه این اولین باری است که هر سه فرآیند تولید، کشتار و عرضه گوشت مرغ بدون آنتی‌بیوتیک به طور کامل در داخل استان صورت می‌گیرد ابراز امیدواری کرد: با حمایت مسئولین و ایجاد بسترهای لازم از جمله اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی شاهد افزایش تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک در داخل استان باشیم.
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان سمنان با اشاره به اینکه در پرورش طیور کشور، از هیچ نوع هورمونی استفاده نمی‌گردد افزود: مرغ بدون آنتی‌بیوتیک یا به اصطلاح مرغ سبز به مرغی اطلاق می‌گردد که در طول دوره پرورش از هیچ نوع آنتی‌بیوتیکی اعم از خوراکی، آشامیدنی و تزریقی استفاده نشده است.
وی یادآوری کرد: در روش‌های پرورش عادی احتمال مصرف به صورت مجاز و تأیید شده وجود دارد که پس از طی دوره پرهیز از مصرف و اطمینان از سلامت روانه بازار می‌شود.
انتهای پیام / ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.