آبادان؛

فراهم شدن ظرفیت اسکان 800هزار زائر اربعین در عراق

ظرفیت اسکان و پذیرایی 800 هزار زائر اربعین در عراق فراهم شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛گودرزی قائم مقام رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات در امور اربعین گفت: ظرفیت اسکان و تغذیه 800 هزار زائر اربعین در شهرهای نجف، کربلا، کاظمین و سامرا در کشور عراق فراهم شده است.

جمشید گودرزی در حاشیه بازدید از روند خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی در مرز شلمچه افزود: ظرفیت اسکان و تغذیه زائران اربعین در امسال در مقایسه با پارسال دو برابر شده است.

وی گفت: هماهنگی خوبی بین طرف ایرانی و عراقی برقرار است و بر اساس پیش بینی ها، از دهم صفر مصادف با 20 آبان، فضای اسکان و پذیرایی از زائران در شهرهای کربلا، نجف به صورت 100درصدی آماده می شود.

وی با بیان اینکه 50 درصد امکانات اقامت و پذیرایی زائران در کربلا فراهم شده، افزود: بقیه امکانات در نجف، کاظمین و بخشی در سامرا فراهم شده ولی در سامرا به دلیل اتفاقات اخیر، منتظر رخدادهای آینده هستیم.

گودرزی در ادامه با بیان اینکه بخشی از امکانات رفاهی در عراق از استان های معین کشور به صورت مشارکتی فراهم شده، گفت:در کربلا بیش از یک هزار چشمه سرویس بهداشتی و دو هزار واحد حمام برای زائران در نظر گرفته شده است.

قائم مقام رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات در امور اربعین افزود: تا آخر هفته جاری، همه امکانات مورد نیاز برای اسکان و تغذیه زائران در عراق ارسال می شود.

وی ظرفیت اسکان و تغذیه را در مرزها 100 هزار نفر عنوان کردوگفت: در مرزهای سه گانه شلمچه، چذابه و مهران ظرفیت اسکان شبانه و همه امکانات رفاهی نظیر ' چادر، فرش و موکت، بخاری و پتو'در نظر گرفته شده است.

گودرزی افزود:در بازدید به عمل آمده در مرزهای مهران، چذابه و شلمچه امکانات مناسبی نسبت به پارسال برای زائران فراهم شده است.

مرزهای شلمچه و چذابه در استان خوزستان و مرز مهران در استان ایلام از مبادی تردد زائران اربعین حسینی به عراق است.

مرز شلمچه از مبادی اصلی تردد زائران اربعین حسینی در 15 کیلومتری میدان مقاومت شهر خرمشهر قرار دارد.

بر اساس پیش بینی ها حدود یک میلیون زائر در اربعین امسال از مرز شلمچه تردد می کنند.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.