ارومیه؛

برگزاري جلسه کارگروه فرعی مدیریت پسماند بخش انزل

جلسه کارگروه فرعی مدیریت پسماند بخش انزل صبح امروز با حضور مسولان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛بهنام پورجبلی در اين جلسه ضمن تشریح مسأله پسماند و چهره نامناسب فضاهای روستایی و شهری ناشی از تخلیه زباله، به ضرورت ساماندهی امر پسماند اشاره کرده و گفت: جهت اجرایی نمودن طرح ساماندهی جامع شهرستانی، همکاری دستگاه های متولی از جمله شهرداری ضروري است.

بخشدار انزل همچنین با بیان نمونه ای از طرح های موفق در زمینه تفکیک از مبدأ، افزود: بايد فرهنگ سازی و بسترهای مناسب برای تفکیک از مبدأ پسماند های تولیدی ايجاد شود.

وي يادآور شد: جهت اجرایی نمودن طرح مذکور در مراکز شهری با توجه به ظرفیت ها و امکانات، سایت دفن زباله شهرداری ارومیه واقع در نازلو برای انتقال پسماند جمع آوري شده تعریف شده است، لذا برای جمع آوری و انتقال پسماند به سایت مذکور لازم است سایت های میانی در مناطق مختلف پس از اخذ مجوزهای مربوطه با توجه به مسافت آنها تعبیه شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارومیه نيز با تشريح میزان آلودگی پسماند و اثرات مخرب آن بر روی محیط زیست، خاطرنشان كرد: کاهش حجم تولید پسماند و متعاقب آن تفکیک از مبدأ از راهکاری مناسب برای کاهش تبعات ناشی از آثار پسماند است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.