یاسوج؛

محکومیت یک سال حبس برای حفار غیرمجاز اشیای عتیقه

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باشت در کهگیلویه و بویراحمد گفت: حفار غیر مجاز جستجوگر اشیای عتیقه در این شهرستان به یک سال حبس تعلیقی محکوم شد.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ رحیم خردمند گفت: این فرد در بخش بوستان باشت برای پیدا کردن اشیای عتیقه اقدام به حفاری به طول 16 متر کرده بود.

وی اظهار کرد: حکم پرونده این متهم پس از انجام مراحل بازرسی و تحقیقات در محاکم قضایی صادر شد.

خردمند ابراز کرد: امسال پنج مورد حفاری غیرمجاز در مناطق تاریخی باشت شناسایی و سه نفر در این زمینه به محاکم قضایی معرفی شدند.

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری باشت تصریح کرد: این اداره به دلیل کمبود نیروی انسانی و نبود تجهیزات خودرویی برای صیانت از آثار تاریخی و برخورد به موقع با متعرضان به حریم آثار تاریخی دچار مشکل است.

وی خواستار تأمین نیروی انسانی و تجهیزات خودروی این اداره شد.

وی تصریح کرد: 60 اثر تاریخی در شهرستان باشت تاکنون در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

خردمند از شناسایی 30 اثر تاریخی دیگر برای ثبت ملی در این شهرستان خبر داد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باشت گفت: پل تاریخی پرین، دگور دوپا، چهار صفه خان احمد و اشکفت شاه از مهمترین آثار تاریخی ثبت رسیده این شهرستان است.

خردمند ابراز کرد: قشرهای مختلف مردم می‌توانند با گزارش هرگونه اقدام منفی شامل تخریب، تصرف، تجاوز، ساخت و ساز، حفاری غیرمجاز و یا قاچاق اشیای تاریخی به مسئولان اداره میراث فرهنگی این شهرستان نسبت به حفظ میراث فرهنگی و تاریخی منطقه سهیم باشند.

شهرستان باشت با وسعت بیش از 2 هزار و 900 کیلومتر در جنوب شرقی کهگیلویه و بویراحمد دارای 115 روستا، یک شهر، 2 بخش و 21 هزار نفر جمعیت است.

این شهرستان در 110 کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.