اردبیل؛

نهاده‌های دامی عشایر اردبیل با قیمت مناسب‌تر تامین می شود

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل گفت: نهاده‌های مورد نیاز عشایر استان اردبیل با قیمت مناسب از طریق شرکت پشتیبانی امور دام تامین شده و در اختیار دامداران قرار می‌گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ قادر هنرمند افزود: با توجه به اینکه عشایر استان اردبیل بیش از 1.5 میلیون واحد دامی دارند و 40 درصد پروتئین و لبنیات استان را تولید می‌کنند با همکاری مسؤولان استان و حمایت‌های رئیس سازمان جهاد کشاورزی و شرکت پشتیبانی امور دام نهاده‌های مورد نیاز به ویژه جو به اندازه کافی تامین شده و باقیمت مناسب در اختیار دامداران قرار می‌گیرد.

وی با یادآوری اینکه قرار شده است به صورت نقدی جو به قیمت 700 تومان در اختیار دامداران و جامعه عشایری قرار گیرد، افزود: البته به صورت چهار ماهه نیز با تضمین مناسب از سوی دامداران جو مورد نیاز در اختیار آنها قرار می‌گیرد که باید با نامه امور عشایری استان به شرکت پشتیبانی دام مراجعه کرده و نسبت به تامین نهادهای مورد نیاز اقدام کنند.

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل با بیان اینکه امیدواریم همچون سال گذشته عشایر در تامین علوفه مورد نیاز با شرایط مساعد جوی دچار مشکلاتی نشوند، یادآور شد: اگر خشکسالی نیز رخ بدهد قطعا تدابیر لازم برای تامین نهاده‌های برای جامعه عشایری و دامداران پیش‌بینی شده تا بتوانیم خدمات مطلوبی را به آنها ارائه کنیم.

هنرمند از جمله وظایف امور عشایری را ساماندهی و اسکان عشایر و مکانیزه کردن دامداری سنتی عشایر به شکلمدرن اعلام کرد و گفت: ارائه خدمات به جامعه کوچ‌روی عشایر در زمان کوچ با تدابیر و تقویم کوچی که در ستاد عشایری استان به تصویب می‌رسد با همکاری بیش از 23 دستگاه در موعد مقرر انجام می‌شود.

وی به جایگزینی سوخت فسیلی و ضرورت تامین سوخت مورد نیاز جامعه عشایری اشاره کرد و گفت: در کنار این اقدامات مطالعات جامعه عشایری و معرفی آداب و رسوم و فرهنگ جامعه عشایری استان اردبیل به نسل‌های بعدی نیز از دیگر رویکردهای اداره کل عشایری استان اردبیل است که ما با همکاری محققان و پژوهشگران در این حوزه ورود پیدا می‌کنیم.

هنرمند یادآور شد: تمام تلاش ما بر این است تا زمینه مناسب ارائه خدمات به جامعه عشایری و افزایش رفاه و تامین نیازمندی‌ها آنها را برطرف کنیم تا دغدغه و مشکلی را جامعه عشایری نداشته باشند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار