اردبیل؛

میزان ثبت نام مردم استان اردبیل در سرشماری ،سرنوشت ساز است

استاندار اردبیل با اشاره به اهمیت مشارکت جدی مردم استان اردبیل در سرشماری گفت: میزان ثبت نام مردم استان در سرشماری ، تاثیر جدی در توسعه استان خواهد داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ مجید خدابخش با اشاره به اهمیت مشارکت و همکاری جدی مردم در سرشماری افزود: میزان ثبت نام مردم استان در سرشماری ، تاثیر جدی در توسعه استان خواهد داشت و درصورت مشارکت ضعیف و عدم ثبت نام کامل اطلاعات جمعیت استان، امکان جلب و جذب برخی امکانات و تسهیلات توسعه ای استان با مشکلاتی روبرو خواهد شد.

وی با بیان اینکه آمار مرکز آمار کشور بعنوان آمار مرجع و رسمی کشور تلقی شده و تصمیم های کلان کشوری بر اساس همین آمار اتخاذ می شود افزود: افزایش یا کاهش تعداد اعضای شوراهای شهر و روستا و تبدیل فرمانداری ها به فرمانداری ویژه و بسیاری از اقدامات توسعه و عمران کشور بر اساس میزان جمعیت و تعداد ثبت نام کنندگان در سرشماری عمومی نفوس و مسکن که هر 5 سال یکبار انجام می گیرد تصمیم گیری می شود.

استاندار اردبیل با بیان اینکه در سرشماری عمومی نفوس و مسکن به هیچ وجه دنبال اطلاعات شغلی افراد نیستیم و فقط اصل سرشماری عمومی نفوس و مسکن مهم است خواستار همکاری جدی همه نهادها و دستگاه ها در اجرای سرشماری شد.

خدابخش تلاش بیشتر ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن استان در تبلیغات و اطلاع رسانی از اهمیت مشارکت و همکاری جدی مردم در سرشماری عمومی نفوس و مسکن را خواستار شد و گفت: باید از شیوه های نوین تبلیغات و اطلاع رسانی اعم از فضای مجازی، و بسایت ها و شبکه های اجتماعی بویژه از ظرفیت اطلاع رسانی صداوسیما و همکاری دانشگاه ها و مراکز علمی و نیز تریبون های نماز جمعه برای اطلاع رسانی بیشتر و جبران عقب ماندگی میزان ثبت نام کنندگان و نیز ترغیب و تشویق آن دسته از هموطنانی که تا کنون ثبت نام نکرده اند استفاده کرد.

وی با بیان اینکه بارش برف اخیر و تعطیلی چند روزه در ثبت نام حضوری نیز در پایین بودن میزان ثبت نام کنندگان در سرشماری بی تاثیر نبوده است گفت: باید تلاش شود در روزهای باقی مانده آمارگیری نفوس و مسکن 1395 در استان بطور کامل انجام شود و ضرورتی به تمدید آن نداشته باشد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.