شیراز؛

ایران عضو فدراسیون انجمن‌ های الکترونیک ایمنی ترافیک هوایی شد

دبیرکل انجمن متخصصین الکترونیک هواپیمایی ایران گفت: ایران توانست به عضویت فدراسیون بین المللی انجمن های الکترونیک ایمنی ترافیک هوایی در بیاید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علی باقریان دبیرکل انجمن متخصصین الکترونیک هواپیمایی ایران گفت: بعد از تحولات جهانی و مذاکرات ایران با 1+5 به درستی صنعت هوانوردی ما هدف اصلی قرار گرفت و امیدواریم راه برای این امر هموارتر شود.
وی افزود: در زمان تحریم ها نمیتوانستیم به عضویت جامعه جهانی در بیاییم و از منافع آن محروم بودیم.
وی منافع حضور در فدراسیون« IFATSEA »را اینگونه بیان کرد: این فدراسیون به عنوان مشاور در ایکائو کرسی دارد و میتواند بستر توسعه صنعت هوایی کشور را فراهم آورد.
وی توضیح داد:۶۰کشور در این مجمع عضو هستند، این دوره تقاضای ما برای ورود به این مجمع بررسی و به ورود ایران جمع اعضای این فدراسیون رای دادند.
وی افزود: در منطقه ما فقط امارات و در آسیا کشورهایی مثل پاکستان وهند عضو این فدراسیون هستند.
دبیرکل انجمن متخصصین الکترونیک هواپیمایی ایران تاکید کرد: امنیت کشور ما برای این فدراسیون خیلی مهم بود و این آغاز راهی برای اتصال صنعت هوایی کشور به صنعت جهان است.
وی خبر داد: مرکز دوم کنترل قرار است در شیراز راه اندازی شود.
وی بیان کرد: صنعت هوانوری مسیر توسعه هر کشوری است و کشورها برای باز کردن مسیر توسعه شان اول صنعت هوایی را بهبود می دهند.
وی توضیح داد: در دهه های قبل ازپیروزی انقلاب صنعت هوانوردی ایران یکی از قدرت های اول جهان به شمار می رفت و ایرلاین های ما در ردیف برترینه ای دنیا قرار داشتند و در جنگ تحمیلی نیز نیرو های هوایی با رشادت از انقلاب دفاع کردند.
وی افزود: خوشبختانه زیربنای صنعت هوایی در کشور فراهم است و تحریم ها هرچند اثراتی از خود به جا گذاشته ولی نتوانستند این صنعت را زمین گیر کنند.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.