شیراز؛

آغاز برداشت محصولات جالیزی پائیزه در خنج

مدیر جهاد کشاورزی خنج از شروع برداشت محصولات جالیزی پائیزه در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ بستان اسلامی مدیر جهاد کشاورزی خنج گفت: برداشت محصولات جالیزی پائیزه این شهرستان شامل خیارسبز، هندوانه و شمام در سطح 350 هکتار از اراضی از نیمه دوم ماه آغازشده و تا اواسط آذرماه ادامه دارد.
وی افزود: شهرستان خنج مهم‌ترین تأمین‌کننده خیارسبز مورد نیاز شرکت‌ های تولید خیارشور در استان‌ های فارس و اصفهان است که در سه نوع ویژه، نول و درجه یک به شرکت‌ های طرف قرارداد و بخشی نیز از خیارسبز تولیدی، هندوانه و شمام به میدان‌ های تره‌بار شیراز، اصفهان و تهران عرضه می‌ شود.
این مسؤول با اشاره به اینکه متوسط برداشت هندوانه و خربزه در این شهرستان 45 تن و خیارسبز و کدو 25 تن در هکتار است، اضافه کرد: به‌ منظور صرفه‌ جوئی در مصرف آب علاوه‌ بر کاهش 50 درصد سطح زیر کشت در این شهرستان نسبت به سال‌ های گذشته تمام محصولات جالیزی به روش آبیاری نوین انجام می‌ شود و همین امر تأثیر بسیاری در کاهش مصرف آب دارد.
وی بیان کرد: شهرستان خنج یکی از قطب‌ های تولید محصولات جالیزی خارج از فصل در استان فارس است و برآورد می‌ شود 35 هزار تن انواع محصولات جالیزی تولید و علاوه‌ بر عرضه در بازار مصرف داخل فارس به استان‌ های اصفهان و تهران و خارج از کشور عرضه شود.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار