ساری،

آب رفتن زمین ها در نبود زهکش

100هزار هکتار از زمین های پایین دست مازندران به دلیل نداشتن زهکش برای کشت پاییزه مناسب نیست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، شهیدی فر معاون جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه 50 درصد زمینهای کشاورزی مازندران به کشت محصولات پاییزه اختصاص دارد گفت: 100 هزار هکتار از زمین های پایین دست به دلیل نداشتن زهکش، در 6 ماهه دوم سال غرقاب می شود و شرایط برای کشت محصولات پاییزه در این زمین ها مناسب نیست.

وی به اهمیت اجرای طرح زهکشی ، تسطیح ، تجهیز و نوسازی زمین های کشاورزی مازندران اشاره کرد و گفت: کشاورزان استان از مهر پارسال تا مهر امسال مشکل کم آبی نداشتند و زمین بدون کشت در مازندران مشاهده نشد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: مازندران دارای 2 سد بزرگ شهید رجایی و البرز و هشت سد کوچک با ظرفیت 324 میلیون مترمکعب است که سال زراعی گذشته به طور میانگین 85 درصد ظرفیت شان پر شده بود.

شهیدی فر با بیان اینکه در سال آبی 95-94،حدود 300میلیون متر مکعب آب از طریق آببندان های مازندران برای مصارف کشاورزی استفاده شده است، افزود: 800 قطعه آببندان با ظرفیت 350 میلیون متر مکعب هم در مازندران وجود دارد که از مهمترین منابع تامین آب شالیزارهای استان است.

وی به اهمیت ساخت 2 سد بزرگ و مهم هراز و گلورد برای جلوگیری از به هرز رفتن آب های سطحی وجبران کمبود آب اشاره کرد و گفت: با ساخت این 2 سد مشکلات کمبود آب زمین های 110هزار هکتاری دشت هرازشامل آمل ، بابل ،محمودآباد، فریدونکنار ، بابلسرو 54هزار هکتاری دشت شرق شهرهای نکا، بهشهر و گلوگاه بر طرف می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.