تبریز؛

آموزش سالانه 2700 مهارت مختلف توسط سازمان فنی و حرفه ای کشور

معاون آموزش سازمان فنی و حرفه ای کشورگفت: 600 مرکز دولتی با 8 هزار مربی و 10 هزار آموزشگاه خصوصی با 23 هزار مربی در کشور سالانه به صورت متوسط 2700 مهارت مختلف را آموزش می دهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛موسوی در جمع خبرنگاران افزود: یک میلیون و 400 هزار نفر هر سال آمزوش می بینند که اساس ورود آنها نیاز بازار کار و تقاضای جامعه است.

وی گفت : امروز با نگاه دولتی نمیتوان آموزشکاههای فنی و حرفه ای موفقی را اداره کرد و رویکرد مدیریت این مراکز باید تغییر یابد.

موسوی افزود: مدیران آموزشگاهها باید شیوه های جدید بازاریابی را به کار گیرند و با احصای نیازهای هر منطقه بتوانند از امکانات موجود در واحدهای تولیدی و صنعتی و کارگاههای بخش خصوصی زمینه را برای اجرای دوره های کاربردی جدید فراهم کنند.

وی گفت : اقتصاد پویا مبتنی بر مهارت است . مهارتهای مختلفی که به صورت مستمر به روز میشوند و در این راستا باید از ظرفیتهای منطقه آزاد ارس و شهرداریها در استان آذربایجان شرقی بهره گرفته شود.

به گفته معاون آموزش سازمان فنی و حرفه ای کشور موازی کاریهای آموزشی برخی دستگاهها دولتی و آموزشهای مجازی که بدون مجوز و ثبت گواهینامه ارائه میشود مهمترین چالشهای این سازمان است که برای حل آنها راهکارهای مختلفی ارائه شده است.

نماینده مدیرکل فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی هم گفت : طبق موافقت استانداری از امسال شعار هر آذربایجانی یک مهارت در استان اجرا میشود و برا اساس آن هر یک از افراد بالای 15 سال با گذراندن حداقل یک دوره مهارتی توانمندی لازم برای کسب یک شغل یا توسعه شغل را دریافت می کنند.

وی افزود : این برنامه در 32 مرکز دولتی و 450 آموزشگاه در سراسر استان اجرا می شود.


انتهای پیام/ش

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار