مهاباد؛

دستگیری شکارچی غیرمجاز سهره طلایی در سردشت

با دستگیری شکارچی متخلف در شهرستان مرزی سردشت ، 26 قطعه سهره طلایی از وی کشف شد


 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد  ، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سردشت گفت : به دنبال گزارش های دریافتی از دوستداران محیط زیست در سطح شهر مبنی بر خرید و فروش و نگهداری غیرمجاز پرندگان در یک مغازه، نیروهای حفاظت محیط زیست شهرستان در محل حاضر شدند.

خالد بایزیدی افزود : پس از بررسی و با هماهنگی با دادستانی و کسب مجوز ، یگان حفاظت به همراه ماموران انتظامی برای بازرسی به محل اسارت پرندگان مراجعه کردند.

وی اضافه کرد : در این بازرسی 26 قطعه پرنده سهره طلایی و 18عدد قفس مخصوص نگهداری پرندگان کشف و بر این اساس مغازه دار نیز با تشکیل پرونده به مقامات قضایی تحویل شد.

به گفته بایزیدی ، بر اساس مصوبه جدید از سال 1394کشف هر قطعه از این پرنده زیبا 2 میلیون ریال جریمه دارد، شکار و نگهداری این نوع پرنده غیرمجاز است.

گفتنی است ؛ سهره طلایی که جزو پرندگان کوچک به شمار می رود ، در ایران و در تمام مناطق آذربایجان ، کردستان تا لرستان پراکنده است و در تمام فصول سال زیست می کند.

شهرستان مرزی سردشت در جنوب آذربایجان غربی به دلیل داشتن طبیعت جنگلی و کوهستانی بودن زیستگاه مناسبی برای پرندگان و آبزیان به شمار می رود.

عدنا
برچسب ها: دستگیری ، شکارچی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.