اصفهان؛

صنعت فناوری اطلاعات 19 درصد رشد یافته است

معاون وزیر و رییس سازمان فناوری و اطلاعات کشور گفت: صنعت فناروری اطلاعات در کشور با میانگین 19 در صد در مقایسه یا سایر بخشهای صنعتی بیشترین رشد را داشته است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،نصرالله جهانگرد در آیین افتتاح بیست و دومین نمایشگاه بین المللی کامپیوتر و اتوماسیون اداری، مخابرات، در اصفهان افزود: خوشبختانه صنعت فناوری اطلاعات، نقش پیشران را در پیشرفت ها و تحولات اتفاق افتاده، در کشور داشته است.
وی اضافه کرد: در همه سال های پس از انقلاب اسلامی میانگین رشد این صنعت حدود 19 درصد بوده و در بقیه صنایع کشور، پیشرفتی حدود هفت درصد رخ داده است.
وی گفت: گستردگی شبکه ارتباطات و دسترسی آسان از جمله اهدافی است که دنبال می شود و تا کنون پیشرفت های زیادی داشته ایم بطوریکه 64درصد هاست های (Host) مورد نیاز مردم در داخل کشور قابل دسترسی و فراهم است.
جهانگرد افزود: در هرنقطه از کشور دسترسی به شبکه ارتباطات و اطلاعات به آسانی و با قیمت مناسب در اختیار عموم مردم قرار دارد و با بهبود شبکه دسترسی و توزیع ساختار آن در استان ها دسترسی ترافیک نیز آسان شده است.
وی ادامه داد: 45 درصد دسترسی به ترافیک داخلی و محلی (local) شده است.
معاون وزیر و رییس سازمان فناوری و اطلاعات کشور اعلام کرد: شبکه ملی کشور در پنج نقطه گیت وی (Gate way) بین المللی را در سطح ملی در حال توسعه بوده و استان اصفهان یکی از این پنج نقطه است.
جهانگرد گفت: شبکه سرویس ها و دسترسی ها از سطح محلی به ملی تبدیل شده به صورتی که مشتری و عرضه کننده می توانند در سطح ملی یکدیگر را پیدا کرده و پِی منت (payment) انجام دهند.
وی تاکید کرد: تولید و خدمات مکان محور است و بیش از 80 درصد بازار فناوری اطلاعات (IT) مبتنی بر مکان است زیرا هیچ داده ای در دنیا برای تبدیل به پول و سرمایه بدون مکان، محقق نمی شود.
جهانگرد از انتخاب پنج قطب برای بازی های رایانه ای، اپلیکیشن، گسترش بازار و تقویت مهارت و دانش فناوری اطلاعات در کشور خبر داد و عنوان کرد: اصفهان یکی از این قطب ها خواهد بود.
وی دربخشی دیگر از سخنان خود با تشریح تلاش دولت یازدهم برای بهبود وضعیت کشور گفت: زمانی که دولت یازدهم سکان کشور را بدست گرفت با رشد منفی 2.5 درصد در اقتصاد مواجه بود اما اکنون با وجود تمامی کمبودها طی این سه سال به شش درصد رشد اقتصادی دست یافته ایم.
وی تاکید کرد: دست یافتن به شش درصد رشد اقتصادی بسیار مهم و ستودنی است اما برای اینکه عموم جامع بتوانند این رشد را احساس کنند به زمان بیشتری نیاز است.
بیست و دومین نمایشگاه بین المللی کامپیوتر و اتوماسیون اداری، مخابرات و پنجمین جشنواره فروش تجهیزات دیجیتال(اتوکام 2016) عصر پنجشنبه در محل برگزاری نمایشگاه های اصفهان در کنار پل تاریخی شهرستان گشایش یافت.
این نمایشگاه در قالب چهار سالن به مساحت 9 هزار و 500 با حضور بیش از 115 مشارکت کننده از استان های اصفهان، تهران، فارس و همچنین نمایندگی برندهای معتبر سونی، سامسونگ، ایسوس، اچ پی، ایسر، اپسون و سیسکو دایر شده است.
مشارکت کنندگان در زمینه‌های نرم افزار، تولید محتوا و مالتی مدیا، پایگاه‌های اینترنتی، سخت افزار، تجهیزات رایانه ای، ماشین‌های اداری، تجهیزات الکترونیک هوشمند، تجهیزات حفاظتی، آموزش و پژوهش، خدمات دولت الکترونیک و تجارت الکترونیک، شبکه‌های داده و امنیت فضای تبادل اطلاعات، اینترنت، فن آوری‌های نوین ارتباطی، مخابرات، ارتباطات و صنایع وابسته و عرضه و فروش تجهیزات دیجیتال فعالیت دارند.
تلفیق سه نمایشگاه کامپیوتر و اتوماسیون اداری، مخابرات و جشنواره فروش تجهیزات دیجیتال، بیست و دومین سال برگزاری نمایشگاه اتوکام اصفهان را از سنوات گذشته متفاوت ساخته است.
این نمایشگاه از بیستم تا بیست و چهارم آبان سال جاری از ساعات 15 تا 21 آماده بازدید عموم است.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار