بجنورد؛

آغاز کشت پاییزه در خراسان شمالی

کشت پاییزه در 198 هزار و 767هکتار از اراضی خراسان شمالی آغاز شد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی ، گندم، جو و کلزا را از مهم ترین کشت های پاییزه استان عنوان کرد و گفت: 61 درصد این اراضی دیم و بقیه آبی است.

عبدا... یوسفی افزود: برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و افزایش تولید دو محصول راهبردی کلزا و چغندرقند پاییزه، کشت گندم پاییزه امسال در مقایسه با پارسال، شش هزار هکتار کاهش یافت.

وی با اشاره به پوشش 50 درصدی کشت گندم با 17 رقم بذر اصلاح شده و پُر محصول پیش بینی کرد امسال با وجود کاهش سطح، 322 هزار تُن گندم تولید شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان همچنین سطح زیر کشت جو را 43 هزار هکتار با پیش بینی تولید 92هزار تُن محصول اعلام کرد و افزود: کلزا به عنوان یکی از مهم‌ترین کشت‌های پاییزه است که برای افزایش ضریب خوداتکایی روغن نباتی کشور انجام می شود.

یوسفی با بیان اینکه امسال 5 هزار هکتار زیر کشت کلزا قرار می گیرد، افزود: تامین 36دستگاه ریزدانه کار با قیمت یارانه ای 50 درصدی، بیمه اراضی کلزا و مساعدت در پرداخت تسهیلات از دیگر حمایت‌هایی است که در مرحله کشت انجام شد.

وی همچنین گفت: کشت پاییزه چغندر با حمایت کارخانه قند جوین در 423 هکتار برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و افزایش ضریب خوداتکایی شکر برنامه ریزی شد.

یوسفی خاطر نشان کرد : برای تأمین نیازهای تغذیه ای کشت های پاییزه، 45 هزار تُن انواع کودهای شیمیایی اوره، فسفاته و پتاسه در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.