اوباما برای تجهیز ارتش افغانستان از کنگره درخواست بودجه کرد

اوباما از کنگره خواست که برای مبارزه با داعش در عراق و سوریه و مبارزه با تروریسم در افغانستان بودجه ۱۱.۶ میلیارد دلاری را تصویب کند.

اوباما برای تجهیز ارتش افغانستان از کنگره درخواست بودجه کرد
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، اوباما از اعضای کنگره درخواست کرد: طرح پیشنهادی 11.6 میلیارد دلاری کاخ سفید را تایید نمایند.

«اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا این بودجه را برای امنیت ملی آمریکا ضروری و مهم دانست و از اعضای کنگره درخواست کرده که این طرح پیشنهادی را تایید نمایند.

در بیانیه وزارت دفاع آمریکا آمده است:براساس این طرح کاخ سفید 5.6 میلیارد از این پول را در راستای مبارزه با داعش در عراق و سوریه به مصرف خواهد رسید. 8.5 میلیون آن نیز برای وزارت امور خارجه و آژانس توسعه بین‌المللی ایالات متحده امریکا هزینه خواهد شد.

اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا تصریح کرد: باقیمانده پول برای حمایت از نیروهای محلی در این دو کشور هزینه خواهد شد و مقداری از این پول نیز برای تجهیز نیروهای امنیتی افغانستان و نوسازی بالگردها برای نظامیان افغانستانی و برای 8400 نیروی امریکایی در افغانستان استفاده خواهد شد.

در همین حال رئیس کمیته دفاعی مجلس نمایندگان آمریکا اظهار داشت: کنگره این درخواست کاخ سفید را بررسی خواهد کرد.

همچنین «مک تورنبری» رئیس کمیته دفاعی مجلس نمایندگان آمریکا گفت: ما این درخواست کاخ سفید را بررسی خواهیم کرد اما فکر می‌کنم که این مقدار پول برای مبارزه با گروه‌های تروریستی بسیار کم است.

به نوشته فارس، وی افزود: با توجه به افزایش عملیات علیه داعش این مقدار پول با این پروژه سازگار نیست و با این بودجه نمی‌توان این گروه تروریستی را از بین برد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.