اردبیل؛

صادرات 33 میلیارد دلار محصولات غیرنفتی از استان اردبیل

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: ۳۳ میلیارد دلار در ۶ ماهه اول سال جاری صادرات غیر نفتی استان اردبیل به سایر کشورها بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ سید حامد عاملی با اعلام این مطلب که 33 میلیارد دلار در ۶ ماهه اول سال جاری صادرات غیر نفتی استان اردبیل به سایر کشورها بوده است، افزود: افزایش صادرات و میزان رشد آن نشان از رونق اقتصادی و تلاش تجار برای حضور در بازارهای جهانی است.

وی افزود: شاه کلید توسعه استان اردبیل توجه به مقوله صادرات و حضور تجار ایرانی به ویژه استان اردبیل در بازارهای جهانی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به اینکه حضور بلند مدت تجار در بازارهای جهانی امتیاز قابل توجهی است، تصریح کرد: دولت نیز در این راستان حمایت های جدی از بخش خصوصی دارد تا تولید کنندگان کشور بتوانند نقش سازنده ای در رونق اقتصادی کشور داشته باشند.

عاملی با تاکید بر اینکه حضور فعال تجار استان اردبیل در بحث صادرات ستودنی است، خاطر نشان کرد: انتشار کتاب راهنمای سرمایه گذاری در استان اردبیل شامل پروژه ها، مزایا و قوانین و مقرارت از مهمترین برنامه های سازمان برای توسعه حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی در استان است.

وی با بیان این مطلب که در 6 ماهه سال جاری یک تریلیون و 130 میلیارد ریال تسهیلات بخش صنعت در استان برای واحدهای تولیدی اختصاص یافت، یادآور شد: ظرفیت صادرات استان اردبیل بیش از این رقم است و زیر ساخت های مناسبی برای ارتباط با کشورهای همسایه در استان وجود دارد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار