گیلان؛

تقدیر از اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی

وزیر صنعت، معدن و تجارت از تلاش های استانداران برای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی قدردانی کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز در گردهمایی مدیران ارشد وزارت صنعت، معدن و تجارت در رشت از تلاش های استانداران در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و کارگروه رفع موانع تولید قدردانی کرد.

محمدرضا نعمت زاده با اشاره به اینکه باید از فضای به وجود آمده پس از برجام حداکثر بهره را بگیریم افزود: باید سرمایه گذاری خارجی را جدی بگیریم.

وی تصریح کرد: باید برای ارتقای کیفیت محصولات در راستای صادرات اهتمام داشت چرا که می خواهیم به دنیا صادرات داشته باشیم اما در حال حاضر توان و دانش صادرات ما محدود است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه همکاری خوبی بین دولت و مجلس وجود دارد، اظهار کرد: این همکاری باید مکملی برای توسعه و آبادانی کشور باشد.

نعمت زاده به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل اشاره کرد و گفت: چکیده نکات مثبت سیاست ها و برنامه های اقتصادی پس از انقلاب در قالب اقتصاد مقاومتی، به طور منسجم در قالب 24 سیاست جمع شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به فعال شدن ستاد اقتصاد مقاومتی به طور رسمی از اوایل فروردین ماه به مسئولیت معاون اول رئیس جمهوری گفت: بحث های ما در این زمینه شروع شده و در بعضی موارد جلو هستیم.

نعمت زاده بر لزوم آگاهی و شناخت قشرهای تاثیرگذار جامعه از مشکلات بخش صنعت تاکید و اضافه کرد: اگر استانداران و یا خبرنگاران شناخت داشته باشند، حمایت می کنند به طور مثال سفر رئیس بانک مرکزی به چندین استان تاثیر خوبی داشته است.

وی همچنین کارگروه های رفع موانع تولید را در حل مشکلات صنایع کوچک و متوسط موثر خواند و گفت: این طرح با تلاش استانداران با تشکیل کارگروه رفع موانع تولید به ریاست آنان بسیار مثبت بوده است.

وی به عدم پویایی و فعال بودن برخی بانک ها در استان ها اشاره کرد و گفت: با دستور جهانگیری مبنی بر گزارش عملکرد بانک ها، با پیگیری استانداران روش و اقدامات بانک ها تغییر خواهد کرد.

نعمت زاده خاطرنشان کرد: باید در سال اقدام و عمل، کارها به صورت عملی انجام شود.


انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.