تبریز؛

آغاز عملیات اجرایی در منطقه آزاد ارس

عملیات اجرایی احداث ساختمان امداد و نجات، ساختمان آشیانه خودرو و کانال سنگی در محدوده خداآفرین منطقه آزاد ارس با برآورد اعتبار 7.5 میلیارد ریال اعتبار شروع شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛مدیر عامل منطقه آزاد ارس در حاشیه کلنگ زنی پروژه های منطقه آزاد مرکز خداآفرین گفت: با ایجاد مناطق آزاد در مناطق مرزها محرومیت ها از بین می رود و توسعه و آبادانی ایجاد می شود.

عرب باغی گفت: جلفا به عنوان یکی از مناطق مرزی کشور با حضور منطقه آزاد ارس آباد شده و در آینده ای نه چندان دور شهرستان خداآفرین نیز توسعه می یابد.

وی افزود: ایجاد راه آهن جلفا – اصلاندوز و احداث پل دوستی با جمهوری آذربایجان توسعه و آبادانی خداآفرین را سرعت می بخشد.

خادم عرب باغی با بیان اینکه منطقه آزاد ارس بدون حمایت دولت و با درآمد زایی درون سازمانی در راستای عمران و آبادانی فعالیت می کند، افزود: تاثیر موفقیت این منطقه در سرزمین اصلی دیده می شود.

وی با اعلام اینکه در چهار ماه اخیر 10میلیارد ریال جهت تجهیز لوازم پزشکی درمانگاه های محدوده منطقه آزاد مرکز خداآفرین هزینه شده است، تاکید کرد: ما برای دست یابی به اهداف سازمانی خود به حمایت معنوی مردم نیاز داریم.

نماینده مردم خداآفرین، کلیبر و هوراند در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: ایجاد منطقه آزاد با فراهم ساختن زیرساخت ها و جذب سرمایه گذار و فعالیت صنایع مختلف موجب ایجاد اشتغال و درآمد و در نهایت توسعه می شود.

قلی الله قلی زاده با ابراز تاسف از جذب نشدن سرمایه گذار در محدوده خداآفرین ابراز امید واری کرد: با معرفی ظرفیت های منطقه سرمایه گذار بخش خصوصی در حوزه تولید و صنایع تبدیلی منطقه افزایش یابد.

وی خداافرین را دارای ظرفیت های فراوان جهت سرمایه گذاری عنوان کرد و افزود: موقعیت جغرافیایی این شهرستان، دسترسی به بازارهای هدف کشورهای همسایه را تسهیل می کند.

مدیر عامل منطقه آزاد ارس مرکز خداآفرین هم گفت: ساختمان امداد و نجات در مدت 8ماه، ساختمان آشیانه خودرو در مدت 6ماه و کانال سنگی نیز 10روزه به بهره برداری می رسد.

جعفر ملکی با اعلام اینکه تعداد 9مدرسه این منطقه نیز با هزینه نزدیک به 2میلیارد ریال هوشمند سازی شده است، گفت: پروژه ایجاد پارک ساحلی در نزدیکی پل تاریخی خداآفرین در قطعه اول به طول 151متر با ساحل سازی بتنی و قطعه دوم به طول 537متر در حریم بستر بین الملی با اعتبار 5 میلیارد ریال و در مدت چهار ماه آماده بهره برداری می شود.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار