نشست اضطراری اتحادیه اروپا برای بررسی سیاست‌های ترامپ در قبال تهران و مسکو

وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا در جلسه‌ای اضطراری، سیاست‌های احتمالی رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در قبال ایران و روسیه را بررسی می‌کنند.

نشست اضطراری اتحادیه اروپا برای بررسی سیاست‌های ترامپ در قبال تهران و مسکو
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از وال استریت ژورنال، وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا قرار است فردا شب، در جلسه‌ای اضطراری، سیاست‌های احتمالی «دونالد ترامپ،» رئیس‌جمهور منتخب آمریکا، را در قبال ایران و روسیه بررسی کنند.

وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا قرار است در این نشست درباره سیاست‌های احتمالی ترامپ در قبال توافق‌های انجام‌شده در دوران ریاست‌جمهوری «باراک اوباما،» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا، به بحث و تبادل‌نظر بپردازند. ترامپ در مبارزات انتخاباتی خود تهدید کرده بود در صورت راهیابی به کاخ‌سفید، این قراردادها را لغو خواهد کرد. 

در ادامه این گزارش آمده است: در دوران ریاست‌جمهوری اوباما، بروکسل و واشینگتن مواضع نزدیکی در قبال تهران و مسکو، داشتند. وزاری امور خارجه اتحادیه اروپا قرار است در نشست شام یک‌شنبه شب، درخصوص چگونگی مدیریت روابط با آمریکا درخصوص تهران و مسکو برنامه‌ریزی کنند.  


نگارنده گزارش سپس می‌افزاید: همکاری نزدیک اتحادیه اروپا و دولت اوباما در قبال بحران اوکراین، باعث اعمال تحریم‌های سنگین اقتصادی علیه روسیه شد. از سوی دیگر، تعامل میان واشینگتن و بروکسل درخصوص برنامه هسته‌ای ایران به امضای توافق با این کشور انجامید. 


دونالد ترامپ در جریان رقابت‌های انتخاباتی آمریکا، گفته بود در صورت راهیابی به کاخ‌سفید، ممکن است تصمیم‌های دولت کنونی این کشور را در قبال هر دو مسئله ذکرشده، نادیده بگیرد. 

در ادامه گزارش آمده است کاهش احتمالی حضور نظامی آمریکا در قاره اروپا پس از آغاز ریاست‌جمهوری ترامپ که با هدف تمرکز بیشتر بر مسائل داخلی این کشور صورت خواهد گرفت، باعث نگرانی مقامات اتحادیه اروپا شده است. دیپلمات‌های ارشد اروپا می‌گویند این برای نخستین‌بار در چند دهه گذشته است که دولتمردان اروپایی درخصوص سیاست و راهبردهای رئیس‌جمهور آتی آمریکا ایده چندانی ندارند.  

از سوی دیگر، مشاوران ارشد سیاست‌خارجی ترامپ با رهبران و مقامات ارشد اروپایی چندان در تماس نبوده‌اند. اگرچه، «آنگلا مرکل،» صدراعظم آلمان، «فرانسوا اولاند،» رئیس‌جمهور فرانسه پس از پیروزی نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، به‌طور مختصر با وی گفتگو کردند. 

«فدریکا موگرینی،» مسئول سیاست‌خارجی اتحادیه اروپا، ساعاتی پس از اعلام نتایج ریاست‌جمهوری آمریکا و مسجل شدن پیروزی ترامپ در این رقابت‌ها، خواستار برگزاری شام کاری وزاری امور خارجه این اتحادیه برای بررسی سیاست‌های احتمالی دولت ترامپ در قبال تهران و مسکو شد. این جلسه که یک روز پیش از موعود مقرر برگزار خواهد شد، از پایان مواضع نزدیک آمریکا و اروپا درخصوص مسائل جهانی حکایت دارد.   


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار