توقف فعالیت ۳۷۰ نهاد غیردولتی ترکیه پس از کودتای نافرجام

دولت ترکیه اعلام کرد که در ادامه پاکسازی‌های پس از کودتای نظامی نافرجام جولای، فعالیت ۳۷۰ گروه غیر دولتی از جمله نهادهای حقوق بشر و کودکان را متوقف کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، دولت ترکیه در حالی 370 گروه و نهاد غیر دولتی را از ادامه فعالیت منع کرده است که این گروه ها متهم به ارتباط با فعالیت های تروریستی شده اند.

نعمان کورطولموش معاون نخست وزیر ترکیه ضمن دفاع از ممنوعیت فعالیت نهادهای غیر دولتی در سراسر کشور، تاکید کرد: این سازمان ها تعطیل نشده اند، فعالیت آنها فعلا تعلیق شده است. شواهد قاطعی وجود دارد که این گروه ها با سازمان های تروریستی ارتباط دارند.

وی در ادامه تصریح کرد: ترکیه مجبور است تا با تروریسم در جبهه های مختلف مبارزه کند. ما می خواهیم کشور را از وجود طرفداران گولن پاکسازی کنیم. در همین حال ما در حال مبارزه با شبه نظامیان کرد و داعش هستیم.

از این 370 گروه غیر دولتی، بیش از 153 گروه متهم به ارتباط با جنبش گولن هستند، 190 گروه نیز با پ ک ک ارتباط دارند و سایر گروه ها نیز متهم به ارتباط با داعش شده اند.

وزارت کشور ترکیه نیز اعلام کرد: تحقیقات درباره این گروه ها همچنان ادامه دارد و آنکارا با همه ساختارها، گروه ها و نهادهایی که با سازمان های تروریستی ارتباط داشته باشند، با قاطعیت مقابله خواهد کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار