در پی پیروزی دونالد ترامپ؛

انگلیس خواستار افزایش بودجه نظامی ناتو شد

یک منبع آگاه در وزارت دفاع انگلیس، از درخواست لندن از کشورهای عضو ناتو برای افزایش بودجه نظامی اعضای این سازمان خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از اسپوتنیک، وزیر دفاع انگلیس امروز خواستار افزایش بودجه نظامی کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو ) شد.

براساس این گزارش، «مایکل فالون» وزیر دفاع انگلیس که روز دوشنبه آینده به منظور شرکت در نشستی، عازم بروکسل خواهد شد، سعی دارد متعاقب برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و تغییر دولت واشینگتن، اعضای ناتو را به افزایش بودجه نظامی خود متقاعد کند.

بنا بر اعلام یک منبع در وزارت دفاع انگلیس، پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، انگیزه‌ای جدید برای تلاش‌های انگلیس در راستای متقاعد کردن اعضای ناتو به افزایش هزینه‌های خود بوده است.

دونالد ترامپ روز 8 نوامبر جاری در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به پیروزی رسید و از روز 20 ژانویه سال 2017 میلادی به طور رسمی کار خود را به عنوان رئیس ‌جمهور جدید آمریکا آغاز خواهد کرد.

پیش از این، دونالد ترامپ در جریان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرده بود آمریکا در چارچوب سازمان پیمان آتلانتیک شمالی بیش از سایر کشورها هزینه پرداخت می ‌کند و این وضعیت باید تغییر یافته و همه کشورهای عضو باید سهم خود را پرداخت کنند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار