دیدار نخست‌وزیر انگلیس و هند به حل اختلافات این دو کشور کمک خواهد کرد؟

علی‌رغم استقبال گرم هند از نخست‌وزیر انگلیس، تنش‌های بسیاری در روابط دو کشور وجود دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، به نظر می‌رسد "ترزا می" – نخست وزیر انگلیس – از سفر تجاری‌اش به هند رضایت داشته است. وی گفت هیات تجاری 33 نفره‌اش قراردادهایی به ارزش یک میلیارد پوند با هند به امضا رسانده اند. وی همچنین گفت این قراردادها مقدمات لازم برای ایجاد بیش از 1300 شغل در انگلیس را فراهم خواهد کرد.

با این‌که مدت دیدار ترزا می و "ناندرا مودی" به طور غیرمنتظره‌ای به بیش از 90 دقیقه افزایش یافت و از نخست وزیر انگلیس در هند استقبال گرمی شد، همچنان تنش‌هایی در روابط دو کشور وجود دارد که دیدارهای 3 روزه نمی‌تواند برای آن‌ها راه حلی ارائه کند.

یکی از تاجران هندی به گاردین گفت شرکت‌های هندی بیش از هر کشور اروپایی دیگری، در انگلیس سرمایه‌گذاری کرده اند. آن‌ها انگلیس را مانند پلی به سوی اتحادیه اروپا می‌دانند. پس از رای آوردن برکسیت -- همه‌پرسی جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا --، به نظر می‌رسد این پل برای تاجران هندی تخریب خواهد شد. به همین دلیل، داشتن روابط مناسب با انگلیس نیز برای هند از اهمیت کمتری برخوردار خواهد شد.

این مسئله به این معنی است که هند می‌تواند در آینده انگلیس را به عنوان یک شریک تجاری با اهمیت کمتر بشناسد. این در حالی است که انگلیس در آینده، بیش از پیش به بازارهای تجاری نیازمند خواهد بود.

تصمیم انگلیس درباره مسئله مهاجرت، مشکلات میان دو کشور را تشدید خواهد کرد. نوع رفتار با هندی‌های ساکن انگلیس، و مسافران هندی به این کشور، دولت دهلی نو را آزرده می‌کند. هند ترزا می را مسئول این شرایط می‌داند. با این‌حال، هند همچنان خواستار به امضا رساندن توافق‌های تجاری با انگلیس است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار