پاکستان و چین یک دالان تجاری جدید راه‌اندازی کردند

با توافق مقامات پاکستان و چین دالان تجاری جدیدی بین دو کشور افتتاح شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، در چارچوب طرح اقتصادی بزرگی که پکن به دنبال اجرای آن در منطقه است، دولت پاکستان دالان تجاری جدیدی را که دو بندر گوادر، واقع در جنوب این کشور را به شهر کاشغر، در منطقه سین‌کیانگ چین مرتبط می کند، افتتاح کرد.

در نخستین رویداد تجاری میان این دو شهر، یک کشتی حامل 150 کانتینر وارد بندر گوادر شد. پکن و اسلام آباد بر آنند تا در چارچوب دالان تجاری جدید، که اجرای آن 46 میلیارد دلار هزینه در بر خواهد داشت، روابط خود را در زمینه های جاده ای، انرژی و ارتباطات تقویت کنند.

مقامات پاکستان انتظار دارند با راه اندازی این دالان، خونی تازه به رگ های اقتصاد این کشور، به ویژه در استان فقیر و بی ثبات بلوچستان، که شهر گوادر نیز در آن قرار دارد، تزریق کنند.

استان بلوچستان، که با وجود منابع مهم انرژی، بزرگترین و فقیر ترین استان پاکستان به شمار می شود، با چالش های بزرگ امنیتی روبروست. گروه های افراطی و جدایی طلب این استان همواره دست به خشونت می زنند.
با آن که چندین مورد حمله به کارگاه های ساخت و ساز منطقه رخ داده، اما مقامات چین ابراز اطمینان کرده اند که ارتش پاکستان می تواند از تاسیسات زیربنایی کشورشان حفاظت کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار