زاهدان؛

شناسایی مالخران در سیستان وبلوچستان

۳۰۰ مالخر در سطح سیستان و بلوچستان شناسایی شد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،معاون اجتماعی و پیشگیری ازقوع جرم دادگستری کل سیستان و بلوچستان گفت: با هدف شناسایی اماکن پرخطر و شناسنامه‌دار کردن مال خرهای اموال سرقتی تاکنون ۳۰۰ مالخر در سطح استان شناسایی شده است.

حمیدیان افزود: با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده امسال 52 برنامه مختلف در حوزه‌های اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم در استان در نظر گرفته شده که تا پایان سال اجرایی می‌شود.

معاون  اجتماعی و پیشگیری ازقوع جرم دادگستری کل سیستان و بلوچستان افزود: 70 درصد این برنامه‌ها با نگاه بومی طراحی و تصویب شده و از میان آنها می‌توان به استفاده از معتمدین و ریش سفیدان اهل سنت، استفاده از ظرفیت‌های انتظامی و امنیتی، هماهنگی و استفاده از سازمان‌های مردم نهاد و بومی‌سازی و استفاده از افراد و اقشار تاثیرگذار اشاره کرد.

وی گفت: در همین ارتباط در قالب "دیده‌بانان مردمی پیشگیری از وقوع جرم" امکان استفاده از توان مردمی در راستای پیشگیری از وقوع جرم در استان فراهم شده و تاکنون بیش از 300 نفر در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند.

حمیدیان بیان کرد: در شش ماه نخست امسال در راستای برنامه‌های پیشگیرانه و کاهش آسیب‌های اجتماعی، سرقت منازل و سرقت از اماکن تجاری در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب 7 و 18 درصد کاهش یافته است.

معاون دادگستری سیستان و بلوچستان افزود: در همین مدت میزان چاقوکشی نیز در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل 23 درصد کاهش داشته و کشفیات سلاح سرد نیز 154 درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار