سمنان؛

افزایش کشف کالای قاچاق در استان سمنان

کشف قاچاق کالا در نیمه نخست سال 95 در استان سمنان 166 درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ مدیرکل تعزیرات حکومتی استان سمنان گفت: متخلفان تعزیراتی به پرداخت ۲۸ میلیارد و ۶۶۹ میلیون و ۵۱۸ هزار ریال به خزانه دولت در هفت‌ماهه امسال محکوم شدند.
عیسی فاضلی افزود: در سه بخش کالا و خدمات، بهداشت، دارو و درمان و قاچاق کالا و ارز، در هفت‌ماهه سال 95 سه هزار و 315 پرونده برای متخلفان در استان تشکیل شد.
وی افزود: امسال 2 هزار و 869 پرونده در بخش تخلفات کالا و خدمات، 324 پرونده در بخش تخلفات بهداشت، درمان و دارو و 122 پرونده در بخش تخلفات قاچاق کالا و ارز در استان سمنان تشکیل شد.
فاضلی تصریح کرد: این تخلف‌ها از طریق گشت‌های مشترک، گزارش‌های مردمی، بازرسی سازمان‌های مربوطه درباره گران‌فروشی، کم‌فروشی، رعایت نکردن موازین بهداشتی، قاچاق کالا و ارز و درج نکردن قیمت، ثبت و منجر به تشکیل پرونده شده است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان سمنان افزود: از 3 هزار و 315 پرونده متخلفان تعزیراتی سال 95 در استان سمنان، 35 درصد در شهرستان سمنان، 30 درصد در شاهرود، 19 درصد در دامغان و 16 درصد در گرمسار تشکیل شد.
وی با اشاره به انواع محکومیت‌های صاحبان پرونده‌های تخلف در این استان اظهار داشت: معدوم کردن 50 تن رب گوجه‌فرنگی غیربهداشتی در گرمسار بخشی از محکومیت متخلفان در استان سمنان بوده است.
فاضلی افزود: براساس دادنامه صادره شعبه اول گرمسار، 50 تن رب گوجه‌فرنگی به مقدار 347 بشکه رب غیربهداشتی در گرمسار با حضور نمایندگانی از نیروی انتظامی، علوم پزشکی، پلیس آگاهی، تعزیرات حکومتی و صنعت، معدن و تجارت، در محل دفن زباله‌های ایوانکی دفن شد.
وی همچنین تصریح کرد: محکومیت پنج پرونده احشام و طیور نیز در شعب تعزیرات حکومتی بر اساس گزارش‌های دامپزشکی و پلیس آگاهی رسیدگی شد که طی آن متخلفان عرضه خارج از شبکه به پرداخت 100 میلیون و 925 هزار ریال جزای نقدی در حق دولت و الزام به عرضه کالا در شبکه محکوم شدند.
به گفته مدیرکل تعزیرات حکومتی استان سمنان، کشف قاچاق کالا در نیمه نخست سال 95 در استان سمنان 166 درصد افزایش داشته است.
انتهای پیام / د
برچسب ها: قاچاق ، کشف ، تعزیرات ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.