رایکارد اسطوره فوتبالی من است

پاشازاده:بهترین خاطره ام برد به یاد ماندنی مقابل آمریکا در جام جهانی است

مدافع پیشین تیم ملی کشورمان از پیروزی شیرین و به یاد ماندنی تیم ملی در جام جهانی 98 فرانسه برابر تیم ملی آمریکا به عنوان بهترین خاطره دوران ورزشی خود یاد کرد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی پاشازاده (زاده ۶ دی ۱۳۵۲ - تهران) بازیکن سابق و مربی فوتبال کشورمان است.
پاشازاده برای تیم‌هایی از جمله استقلال تهران، بایر لورکوزن،آدمیرا واکر و راپیدوین اتریش بازی کرده بود. وی همچنین سابقه سرمربیگری در تیم‌های گسترش فولاد،سهند، پارسه و شهرداری تبریز و باشگاه فوتبال آلومینیوم اراک را دارد ، او در حال حاضر مربی تیم فوتبال راه آهن است.


با پاشازاده گفتگویی خواندنی ترتیب داده ایم که در ادامه می خوانید:

از وضعیت فعلی خودتان بگویید؟در کدام تیم مشغول به کار هستید؟


هم اکنون هدایت تیم فوتبال راه آهن در لیگ دسته اول کشورمان را برعهده دارم و امیدوارم بتوانم در این تیم تغییر و تحولات مثبتی ایجاد کنم.به نظر من تیم ما تاکنون نیز با توجه به مشکلات خاصی که با آن دست و پنجه نرم می کند نسبت به سایر تیم هایی که پول های میلیاردی خرج کرده اند نتایج خوبی کسب کرده است و اگر مشکلات مالی باشگاه حل شود با توجه به بازیکنان خوبی که در اختیار داریم،می توانیم در بازی های آینده با انگیزه بیشتری ظاهر شویم و در پایان فصل جایگاهی در میان تیم های صدرنشین جدول رده بندی داشته باشیم.

الگوی ورزشی شما کدام بازیکن فوتبال جهان بوده است؟

الگوی ورزشی من فرانک رایکارد اسطوره فوتبال کشور هلند بوده و هنوز هم هست.او با بازی های چشم نواز و حرکات تکنیکی خود همیشه مرا تحت تاثیر قرار می داد و همیشه از تماشای بازی های وی چه در تیم های باشگاهی و چه در تیم ملی هلند لذت می بردم.امیدوارم فوتبالیست های جوان کشورمان از بازیکنان بزرگی مانند او که هم از نظر فنی و هم از نظر اخلاقی نام خود را در دنیای فوتبال ماندگار کرده اند الگو برداری کنند.

بهترین مربی دوران بازیگری فوتبال شما که بود؟

البته تمام مربیانی که من افتخار شاگردی آنان را داشته ام بسیار با دانش و صاحب سبک بوده اند اما به عنوان بهترین مربی طول دوران بازیگری ام می توانم از هیکز برگر که مربی من در تیم راپیدوین اتریش بود یاد کنم،زیرا در آن دوران مطالب و نکات زیادی از وی آموختم که اکنون نیز خودم مربی هستم می توانم از آن آموخته ها استفاده کنم.


در حال ویراش////پاشازاده:بهترین خاطره ام برد به یاد ماندنی مقابل آمریکا در جام جهانی بود/فرانک رایکارد اسطوره فوتبالی من است



بهترین خاطره شما از دوران بازیگری فوتبال کدام است؟

بهترین خاطره من برمی گردد به جام جهانی 1998 فرانسه که در آنجا توانستیم با ارائه یک بازی زیبا و به یاد ماندنی برابر تیم ملی آمریکا با نتیجه دو بر یک پیروز شویم و همه مردم ایران را خوشحال کنیم.کیفیت بازی ما در آن زمان فوق العاده بود و امیدوارم چنین خاطرات ماندگاری بارها و بارها در فوتبال کشورمان تکرار شود و روز به روز شاهد پیشرفت ورزش و به ویژه فوتبال کشورمان باشیم.

بدترین خاطره شما در طول دوران بازیگری تان کدام اتفاق بوده است؟

بدترین و تلخ ترین خاطره ام در دورانی رقم خورد که به دلیل مصدومیت از حضور در تیم ملی دور شده بودم،آن زمان من به تازگی به تیم بایر لورکوزن آلمان پیوسته بودم و متاسفانه پس از آن مصدومیت سخت،مربی تیم لورکوزن مرا از ترکیب اصلی کنار گذاشت و سپس به طور طبیعی از حضور در تمرینات تیم ملی نیز بازماندم.

بهترین مدافع حال حاضر ایران از نظر شما کیست؟

خوشبختانه اکثر مدافعان فوتبال کشورمان از آمادگی بالایی برخوردار هستند اما اگر بخواهم فقط یک نفر را از میان آنان برگزینم،انتخاب من بدون شک پژمان منتظری است،زیرا منتظری در سال های اخیر به مدافعی قابل اعتماد در تیم ملی کشورمان تبدیل شده و اگر مانند من بدشانسی نیاورد و دچار مصدومیت نشود می تواند با یکی از تیم های بزرگ اروپایی به توافق رسیده و به یکی از لژیونرهای خوب فوتبال ایران تبدیل شود.


در حال ویراش////پاشازاده:بهترین خاطره ام برد به یاد ماندنی مقابل آمریکا در جام جهانی بود/فرانک رایکارد اسطوره فوتبالی من است

بهترین بازیکن حال حاضر جهان از نظر شما کدام بازیکن است؟


به نظر من لیونل مسی ستاره نام آشنای آرژانتینی که تاکنون پنج بار موفق به کسب جایزه توپ طلا و عنوان بهترین بازیکن جهان شده است در سال جاری نیز می تواند به عنوان بهترین بازیکن جهان انتخاب شود.مسی واقعا یک نابغه فوتبال است و این فقط حرف من نیست بلکه حتی منتقدان لیونل مسی نیز به هوش و نبوغ فوتبالی وی اذعان دارند.

به مسافرت علاقه مند هستید؟

جالب است بدانید که من به شدت به مسافرت علاقه دارم و اگر در طول سال چندین بار به مسافرت های داخلی و خارجی نروم دچار افسردگی می شوم.من تاکنون در سفرهایم چیزهای زیادی یاد گرفته ام و به همه هموطنان عزیز به ویژه جوانان هم سن و سال خودم توصیه می کنم برای داشتن روحیه ای شاداب تر حداقل سالی دو بار به مسافرت بروند،زیرا سفر کردن باعث می شود که کمی از هیجانات زندگی شهرنشینی دور شده،از فشارهای روحی و روانی معمول رها گشته و به یک آرامش درونی مناسب برسند.

شما سابقه پوشیدن پیراهن تیم استقلال را نیز در کارنامه خود دارید،ارتباط هواداران این تیم با شما چگونه است؟

بله می توانم با قاطعیت بگویم حضور در تیم استقلال یکی از افتخارات بزرگ زندگی من است.من از دوران بازیگری ام در این تیم خاطرات خوشی دارم و هر از چند گاهی خاطراتم را مرور می کنم.ارتباط من با هواداران استقلال بسیار خوب است هنوز هم وقتی در کوچه و خیابان با هواداران روبرو می شوم آن ها به من لطف دارند و از من به عنوان یکی از بازیکنان کلیدی و تاثیرگذار آن زمان یاد می کنند،جا دارد از لطف و مهربانی آنان نسبت به خودم تشکر و قدردانی کنم.

در حال ویراش////پاشازاده:بهترین خاطره ام برد به یاد ماندنی مقابل آمریکا در جام جهانی بود/فرانک رایکارد اسطوره فوتبالی من است


به نظر شما تیم ملی ایران به جام جهانی 2018 روسیه صعود خواهد کرد؟

بله حتما، خوشبختانه تیم ملی در بازی های مقدماتی جام جهانی نتایج قابل قبولی کسب کرده و کارلوس کی روش نیز مربی با تجربه و کاربلدی است،وی از وقتی به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شده توانسته است روحیه جنگندگی و اتحاد را به تیم منتقل کند و دست به یک جوانگرایی حساب شده زده است.به نظر من اگر همین روند موفقیت آمیز تیم ملی ادامه پیدا کند می توانیم برای دومین بار پیاپی صعود به جام جهانی را جشن بگیریم.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار