بلومبرگ: ترامپ در قوانین بانکی جهان اخلال ایجاد خواهد کرد

بلومبرگ در مطلبی نوشت تعهدات دونالد ترامپ برای لغو قوانین بانکی آمریکا می‌تواند نظام بانکی جهان را مختل کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بلومبرگ، انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا می‌تواند شدت قوانین بانکی وضع شده پس از بحران اقتصادی سال 2008 را برای بانک‌ها کاهش دهد.

کمیته بازل – متشکل از نمایندگان ارشد بانک‌های مرکزی تعدادی از کشورهای گروه 10 – می‌کوشد تا انتهای سال جاری میلادی، استانداردهای بین‌المللی سرمایه را تغییر دهد.

قدرت گرفتن ترامپ و تعهدش مبنی بر لغو قوانین مالی می‌تواند نوسانات بیشتری را در بازارهای مالی ایجاد کند. در صورتی که وی اجرای استانداردهای کمیته بازل را لغو کند، اروپا نیز می‌تواند چنین اقدامی انجام دهد. حال، اگر اروپا و آمریکا آزادانه به فعالیت‌های بانکی خود ادامه دهند، آخرین طرح‌ها برای جلوگیری از بحران اقتصادی برچیده خواهند شد.

پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا با مذاکراتی جدی در کمیته بازل همزمان شد. این بحث‌ها در سال جاری میلادی و پس از درخواست گروه‌های لابی‌گری به منظور کاهش سطح استانداردهای وضع شده برای بانک‌ها بالا گرفت. حال گفته می‌شود کمیته بازل سخت در تلاش است تا اصلاحات قوانین مالی را به سرانجام برساند.

در صورتی که این نهاد بتواند در موعد مقرر این اصلاحات را به اتمام برساند، دونالد ترامپ فرصتی برای تغییر موضع آمریکا در آن نخواهد داشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار