اسنودن: جاسوسی در آمریکا پس از ترامپ افزایش می یابد

افشاگر جاسوسی اطلاعاتی دولت آمریکا، در خصوص تشدید جاسوسی در این کشور پس از پیروزی ترامپ هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، ادوارد اسنودن پیمانکار پیشین آژانس جاسوسی آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، نگرانی ها در خصوص تشدید تلاش های واشینگتن برای جمع آوری اطلاعات داخلی در این کشور را افزایش می دهد.

وی با اعلام این مطلب هشدار داد، در این جریان، نیروهای تعدیل کننده دموکراتیک در حال تحلیل رفتن در مقابل نیروهای خودکامه هستند. اسنودن گفت: «ما در حال جایگزینی دولت باز با خودکامگی محض هستیم؛ دولتی که نه بر اساس اصل اطلاع مردم از فعالیت هایش، بلکه بر اساس اعتماد به شخصیت‌ها، ادعاها و امیدواری به انجام کار صحیح، بنا شده است.»

در پی افشاگری های اسنودن در سال 2013، واشینگتن متعهد شد دیگر اقدام به جاسوسی های کورکورانه از مردم نکند. این در حالی است که اسنودن، انجام این تعهد توسط مقامات جدید آمریکا را زیر سوال برد و گفت این مقامات، «ارزش های بسیار متفاوتی دارند و می توانند در تاریکی، اقدام به اداره کشور کنند.»

پیمانکار پیشین آژانس امنیت ملی آمریکا افزود: «در صورتی که دولت بتواند حقیقتا اعتماد ما را جلب کند و به مدت چند سال، به گونه‌ای عمل کند که ما خواهان آن هستیم، زمانی که دولت تغییر می کند چه اتفاقی روی خواهد داد؟ این همان چالشی است که امروز و با اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری اخیر، با آن روبرو هستیم.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار