یاسوج؛

واگذاری بیش از 2 هزار مسکن مهر به متقاضیان استان

معاون امور مسکن اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 2هزار و 200 واحد مسکن مهر در این استان تا پایان سال جاری تحویل متقاضیان خواهد شد.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ نوید موسی اظهار داشت: 642 واحد از این تعداد ظرف یک ماه آینده آماده بهره برداری و تحویل متقاضیان می شود.

وی تصریح کرد: 266 واحد از این تعداد در سایت های مسکن مهر جمعه بازار و شهرک ولایت یاسوج و 376 واحد نیز در گچساران آماده بهره برداری هستند.

موسوی با بیان اینکه با بهره برداری این تعداد مسکن مهر پرونده حدود 86 درصد مسکن مهر در استان در سال 95 بسته خواهد شد، گفت: بهره برداری از 740 واحد معادل 14 درصد باقی مانده نیز به بعد از سال 95 موکول خواهد شد.

معاون امور مسکن اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تا سال 92 و آغاز دولت یازدهم از مجموع پنج هزار و 176 واحد مسکن مهر این استان، یکهزار و 680 واحد آن به متقاضیان واگذار شده بود.

موسوی تعداد طرح‌های مسکن مهر در گچساران را یکهزار و ۷۵۶ واحد ذکر کرد و افزود: تاکنون ۸۹۶ واحد از این تعداد تحویل متقاضیان شده است.

وی با اشاره به ساخت ۹۱۲ واحد مسکن مهر در شهرستان کهگیلویه (دهدشت) نیز گفت:۱۵۰واحد از این تعداد تکمیل و به متقاضیان واگذار شده است.

وی ابراز داشت: تاکنون به هر واحد مسکن مهر در استان نیز مبلغ 38 میلیون ریال
یارانه پرداخت شده است.

وی تنها راه نجات و برون رفت طرح مسکن مهر از مشکلات و چالش های فراوان آن و بسته شدن پرونده این طرح را منوط به همکاری و مشارکت بیش از پیش مردم در پرداخت سهم آورده خود می داند.

معاون امور مسکن اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد افزود: میزان سهم آورده از سوی متقاضیان مسکن مهر برای واحدهای 2 خوابه و تک خوابه در سال جاری به ترتیب افزون بر 150 و 100 میلیون ریال تعیین شده است.

وی تصریح کرد: چنانچه متقاضیان در پرداخت این میزان سهم آورده همکاری نکنند، میزان پرداختی و مبلغ آن به نسبت تورم در هر سال افزایش می یابد.

موسوی اظهار داشت: بدون شک بسیاری از چالش ها و مشکلات فراروی طرح مسکن مهر در استان کهیگلویه وبویراحمد به موضوع کوتاهی متقاضیان در پرداخت سهم آورده خود بستگی دارد.

وی میانگین پیشرفت فیزیکی طرح مسکن مهر در استان را بین 85 تا 100 درصد اعلام کرد و افزود: این در حالی است که سهم آورده از سوی متقاضیان نیز در این راستا کمتر از 50 درصد است.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.