ارومیه؛

اجرای 40 برنامه فرهنگی به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی در نقده

فرماندار شهرستان نقده گفت: 40 برنامه فرهنگی همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی در این شهرستان اجرا می‌شود.

به گزارشخبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ مرتضی فرامرزی در نشست با کتابداران شهرستان نقده به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی، افزود: معرفی طرحها و خدمات کتابخانههای عمومی، نواختن زنگ کتاب، نشست‌های کتاب‌خوان، برپایی نمایشگاه‌های کتاب و مسابقات فرهنگی ازجمله برنامههایی است که درهفته کتاب در نقده برگزار می شود.

فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان نقده با تأکید بر اجرای کلیه برنامه‌ها در هفته کتاب و ترویج هرچه بیشتر فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی، افزود: کتاب صادق‌ترین دوست و یار انسان‌هاست و کتابداران بسترساز توسعه فرهنگی جامعه هستند.

فرامرزی با اشاره به مشکلات مالی اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بر پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه‌های عمومی توسط شهرداری‌ها تأکید کرد و افزود: شهرداری‌ها باید علاوه بر پرداخت این حق قانونی با اجرای برنامه‌های فرهنگی نقش خود را در توسعه فرهنگی و ارتقای سطح دانش عمومی شهر ایفا کنند.

وی با اشاره به جایگاه کتابداران در جامعه گفت: وظیفه اصلی کتابداران رواج فرهنگ کتاب‌خوانی است چرا که با افزایش آگاهی شهروندان مشکلات و ناهنجاری‌های اجتماعی نیز کاهش خواهد یافت.

رئیس اداره کتابخانههای عمومی شهرستان نقده نیز در این نشست گفت: دیدار کتابداران شهرستان با امام‌جمعه، اجرای برنامه‌های فرهنگی مختلف شامل نقد کتاب، قصه‌گویی، داستان‌نویسی نقاشی، جمع خوانی و تبلیغات محیطی از برنامههای موردنظر برای این هفته است.

وی اظهار کرد: عضویت رایگان در کتابخانه ها همزمان با 24 آبان یکی از برنامههای مهم این هفته محسوب میشود.

علیرضا بیرامی به برنامهریزی برای بازدید اقشار مختلف از کتابخانههای عمومی شهرستان نقده اشاره کرد و یادآور شد: به این منظور بازدید دانشآموزان، دانشجویان و مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی شهرستان از کتابخانه‌ها برنامه‌ریزی‌شده است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی نقده حضور در برنامههای فرهنگی همزمان با بازدید از کتابخانهها توسط اقشار مختلف را از دیگر برنامههای هفته کتاب و کتابخوانی عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد تا با اجرای برنامه‌های هفته کتاب شاهد رشد شاخص‌های مطالعه در این شهرستان باشیم.

بیرامی ادامه داد: افراد نیازمند زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی با هدف رشد و نشر فرهنگ کتابخوانی می‌توانند در طول هفته کتاب برای عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی شهرستان اقدام کند.

وی همچنین افزود: دانش آموزان مقطع ابتدایی نیز می‌توانند با مراجعه به کتابخانه و تحویل اطلاعات شناسنامه‌ای به‌صورت رایگان به عضویت کتابخانه‌ها درآیند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.