قیومی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

واکاوی عملکرد دولت نباید به چوب لای چرخ گذاشتن تعبیر شود

عضو حزب مردم‌سالاری گفت: تا شخصیتی حزبی عملکرد دولت را مورد واکاوی قرار می‌دهد، متهم می‌شود که دارد چوب لای چرخ دولت می‌گذارد.

حسین قیومی، عضو حزب مردم‌سالاری در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه احزاب باید در هدایت دولت‌ها به سمت تحقق مطالبات مردم نقش آفرین باشند، اظهار داشت: از آنجایی که بسیاری از نخبگان جامعه عضو احزاب سیاسی کشور هستند، دولت‌ها می‌توانند از برنامه‌ها و مشاوره‌های آنان در جهت تحقق وعده‌هایی که به مردم داده‌اند، استفاده کنند.

عضو حزب‌مردم‌سالاری با انتقاد از بسیاری از دولتمردان کشور به جهت آنکه آن طور که باید و شاید از شخصیت‌های حزبی برای بهبود امور کشور بهره نمی‌گیرند، گفت: متاسفانه بسیاری از دولتمردان حتی از احزاب برائت می‌جویند.

وی ادامه داد: برخی شخصیت‌های سیاسی کشور تنها برای به قدرت رسیدن از احزاب استفاده می‌کنند و به محض آنکه به هدف خود رسیدند، می‌گویند عضو هیچ حزبی نیستیم!

قیومی با تاکید بر اینکه برای افزایش تاثیر احزاب در کشور باید قانون آن اصلاح شود، تصریح کرد: البته علاوه بر اصلاح قانون، باورها نیز باید اصلاح شود، چرا که برخی دولتمردان اعتقادی به کار تشکیلاتی و حزبی ندارند.

عضو حزب‌ مردم‌سالاری در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه آیا احزاب ما توانسته‌اند دولت یازدهم را به سمت تحقق وعده‌هایش سوق دهند، بیان داشت: احزاب ما در قالب جلسات و بیانیه‌هایی که ارائه داده‌اند، تلاش خود را در جهت بهبود اوضاع کشور انجام داده‌اند و به عبارت بهتر کار خودشان را به نحو احسن انجام دادند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه دولتمردان اجازه نظارت را به احزاب نمی‌دهند، خاطر نشان کرد: به محض آنکه شخصیتی حزبی عملکرد دولت را مورد واکاوی قرار می‌دهد، متهم می‌شود که با این کارش دارد چوب لای چرخ دولت می‌گذارد در حالی که احزاب باید آزاد و از امر و نهی دولت‌ها رها باشند.

قیومی راهکار افزایش نقش احزاب در هدایت دولت‌ها به سمت تحقق مطالبات ملت را ترمیم قانون احزاب دانست و اظهار داشت: البته در کنار اصلاح قانون احزاب، دولتمردان ما هم که از دل احزاب به قدرت رسیده‌اند باید به کاردان بودن شخصیت‌های حزبی و مشاوره‌های آنان توجه و باور داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار