شیراز؛

اجرای عملیات آبخیز داری در اراضی فارس

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس از اجرای عملیات آبخیزداری در یک میلیون و 800 هزار هکتار از اراضی استان فارس خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مهرزاد بوستانی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس گفت: با هدف مقابله با فرسایش خاک عملیات آبخیزداری در استان فارس سالانه 11 تن در هکتار است که این میزان دو برابر متوسط جهانی است.
بوستانی افزود: در حوزه سد درودزن که بیشترین خطر فرسایش وجود دارد تاکنون 11 هکتار جنگل ‌کاری مثمر و غیرمثمر انجام شده است.
او ادامه داد: حوزه سد درودزن، شهرستان مهر، منطقه علامرودشت لامرد، منطقه دشمن زیاری ممسنی و بخش ‌هایی از شهرستان سپیدان کانون‌ های بحران فرسایش خاک هستند.
بوستانی بیان کرد: ایجاد سازه ‌های آبخیزداری در رودخانه‌ های فصلی و جنگل ‌کاری از اقداماتی است که برای مقابله با فرسایش خاک اجرا می شود.
وی با بیان اینکه فرسایش خاک بر دو نوع آبی و بادی است، خاطر نشان کرد: استان فارس در معرض فرسایش آبی قرار دارد، با فرسایش خاک مواد آلی و مغذی خاک نابود می شود و امکان سبز شدن گیاه در خاک از بین می ‌رود.
مدیرکل منابع طبیعی استان فارس عوامل انسانی را علت اصلی فرسایش خاک بیان کرد و افزود: شیار زدن نامناسب زمین ‌های کشاورزی، رها کردن اراضی و از بین بردن پوشش گیاهی از مهم‌ ترین دلایل ایجاد فرسایش خاک در استان فارس است.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.