شیراز؛

جوجه ها بیمه تکمیلی می شوند

مرغداران نسبت به بیمه تکمیلی جوجه هایشان اقدام کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سید عبدالله جزایری معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: مرغداران نسبت به بیمه تکمیلی جوجه های خود  اقدام کنند چرا که بیمه محصولات کشاورزی به عنوان یکی از راهکارهای نوین برای مقابله با خطرات فعالیت های کشاورزی و در نتیجه کاهش نوسانات درآمدی تولیدکنندگان مورد توجه و تاکید است.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه بیمه مرغداران در سال جاری دو گزینه ای و به صورت عمومی و تکمیلی تغییر پیدا کرده است در صورت تمایل مرغداران نسبت به بیمه تکمیلی جوجه هایشان اقدام کنند.
جزایری اظهار کرد: امسال همه جوجه ها در همان ابتدای تولید بیمه عمومی می شوند و سپس تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار می گیرند و مرغداران فرصت دارند ظرف 14 روز بعد از خرید جوجه به صندق بیمه مراجعه کرده و آنها را بیمه تکمیلی کنند.
وی یاد آور شد: بیمه عمومی تنها خطرات طبیعی و حذف کانون های آلوده را تحت پوشش قرار می دهد در حالی که بیمه تکمیلی شامل کل بیماری های طیور خواهد بود و البته بیمه تکمیلی مرغداری ها اختیاری است.
این مقام مسئول تصریح کرد: سهم بیمه گذار برای هر قطعه جوجه در بیمه تکمیلی 263 تومان و سهم دولت 46 تومان است که در مجموع کل حق بیمه 309 تومان خواهد بود.
وی با بیان اینکه این نوع بیمه مرغ های تخم گذار و مرغ مادر را هم تحت پوشش قرار می دهد افزود: در بیمه عمومی سهم بیمه گذار 19 تومان و سهم دولت 56 تومان است .
جزایری با اشاره به اینکه در سال زراعی پارسال 90 درصد واحد های پرورش مرغ گوشتی تحت پوشش بیمه قرار گرفته بودند گفت: امسال با آغاز سال زراعی 96-95 بیمه طیور دو گزینه ای شده است که تلاش داریم تمام مرغداران مطلع شوند.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه مدیریت جوجه ریزی و ساماندهی تولید مرغ در راستای تثبیت قیمت مرغ در امسال با جدیت در استان در حال فعالیت است ادامه داد: در همین راستا در شش ماهه نخست امسال تعداد 34 میلیون و 184 هزار قطعه جوجه در سالن های مرغداری ها پرورش داده شده است که گوشت حاصل از آن مقدار 60 هزار و 517  تن بوده است .
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار