افزوده شدن قابلیت تماس تصویری در واتس‌اپ

پیام رسان واتس‌اپ قابلیت برقراری تماس تصویری رمزنگاری شده را در اختیار کاربران خود قرار داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ نرم افزار واتس اپ، یکی از معروف ترین نرم افزارهای پیام رسان در سطح جهان، به تازگی قابلیت برقراری تماس تصویری رمزگذاری شده را در اختیار کاربران قرار داده است. این ویژگی در حالی اضافه شده است که بسیاری از کاربران نگران افزایش نظارت های دولتی در دولت آینده دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا، هستند.

واتس اپ، که در حال حاضر بیش از یک میلیارد کاربر در سراسر جهان دارد، اوایل سال جاری قابلیت رمزنگاری دو طرفه را به نرم افزار خود افزود و به این ترتیب امکان خوانده شدن پیام ها از سوی دولت و یا حتی خود شرکت را غیرممکن کرد. قابلیت جدید این نرم افزار به کاربران اجازه می دهد بدون امکان شنیده شدن پیام هایشان، به مکالمه با اشخاص مورد نظرشان بپردازند. 

پیام رسان واتس اپ از سال 2009 با وجود این که از سوی فیس بوک خریداری شده است، از آزادی نسبی برخوردار بوده است. با این حال این نرم افزار پس از سال ها بیان این موضوع که اطلاعات کاربران خود را با فیس بوک به اشتراک نخواهد گذاشت، در ماه آوریل سال جاری اظهار کرد شمار تلفن کاربران و مخاطبان آن ها را در اختیار فیس بوک خواهد گذاشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار