قزوین ؛

کتابدار ها و کتابخوان های نمونه استان تجلیل شدند

در این مراسم که در کتابخانه ی امام خمینی برگزار شد از 20 کتاب دار و کتابخوان نمونه تجلیل شد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ جانعلی پور مدیر کل فرهنگی نهاد کتابخانه های عمومی کشور  در این مراسم گفت : فرهنگ از اقتصاد مهم تر است و بستر و جاده ی حرکت به سمت توسعه ی فرهنگی کتاب و کتابخوانی است .

کتابدار ها و  کتابخوان های نمونه استان تجلیل شدند

وی تعداد کتابخانه های عمومی کشور را  2 هزار و سیصد کتابخانه  اعلام کرد و افزود: برای جامعه ی 80 میلیونی نیازمند حرکت سریع در علم و تقویت بنیه ی فرهنگی هستیم .

وی با اشاره به اینکه در گنجاندن کتاب در سبد فرهنگی خانوار نا موفق بوده ایم گفت : این کار نیازمند اقدام همگانی است .

جانعلی پور گفت : باید کتابداری به عنوان شغل با فضیلت دیده شود چرا که نقطه ی اتصال فرهنگ با جامعه کتابخوان ها و کتابدار ها هستند .

همتی استاندار قزوین  هم در این مراسم با اشاره به وجود شخصیت های برجسته در استان گفت : در تمامی ادوار مردم و دانشمندان با کتاب و تحقیق تعامل فرهنگی خوبی داشتندو این نشان از گذشته غنی ما د ارد .

همتی با بیان اینکه  در عصر حاضر کتاب موردغفلت قرار گرفته است گفت : باید به دنبال راهکار جدید باشیم تا بین زندگی مردم و کتاب رابطه خوبی برقرار کنیم .

اخانم  اسماعیلی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان هم  تعداد کتابخانه های عمومی استان را 63 کتابخانه اعلام کرد و گفت: از این تعداد  34 کتابخانه نهادی و  29 کتابخانه هم مشارکتی است .

اسماعیلی گفت :66 هزار نفر عضو کتابخانه های استان هستند و 119 نفر در مجموعه ی کتابخانه ها مشغول به فعالیت اند.

وی افزود: 80 نفر از این افراد را بانوان تشکیل می دهند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با بیان اینکه کتابخانه ها قابلیت این را دارند که به کل افراد جامعه خدمت رسانی کنند گفت : ایجاد کتابخانه های الکترونیکی و تخصصی در کنار کتابخانه های عمومی نیاز امروز استان است .

وی همچنین ساخت اینفو انیمیشن برای ترویج فرهنگ کتاب را از جمله برنامه های این اداره بیان کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.