اصفهان؛

جمع آوری حدود 45 میلیارد ریال زکات مستحبی و واجب

رئیس ستاد زکات کمیته امداد استان اصفهان گفت: تاکنون حدود 45 میلیارد ریال زکات مستحبی و واجب در سطح استان جمع‌آوری شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام غلامحسین رنجبر، در حاشیه جلسه شورای زکات شهرستان کاشان، با اشاره به رویکرد مثبت مردم استان اصفهان به ویژه شهرستان کاشان در پرداخت زکات مستحبی، اظهار داشت: در سال‌های اخیر پرداخت زکات مستحبی مورد توجه عامه مردم قرار گفته و در مجموع استان اصفهان در زکات مستحبی ظرفیت بالایی دارد.

وی از جمع آوری حدود 45 میلیارد ریال زکات مستحبی و واجب در سطح استان خبر داد و  افزود: زکات جمع‌آوری شده به فقرا و محرومان سراسر استان اهدا شده و بخشی از آن نیز در ساخت و تکمیل مساجد و خانه‌های علما هزینه شده است.

رئیس ستاد زکات کمیته امداد استان اصفهان پرداخت زکات در بخش شجره طیبه استان اصفهان و رغبت باغداران استان به اعطای درخت و ثمره درخت برای محرومان و فقرا را حائز اهمیت است و اضافه کرد: مردم اصفهان به اهدای درخت و ثمره آن برای نیازمندان توجه و اعتقاد خاصی دارند.

رنجبر بیان کرد: بر اساس روایات دینی یکی از راه‌های رونق اقتصادی کسب ‌و کار صاحبان صنایع، رسیدگی به فقرا و محرومان جامعه است که اگر آنان در پرداخت زکات مستحبی اهتمام داشته باشند و از کار محرومان جامعه گره‌گشایی کنند، خداوند نیز گره از کار و  مشکلات اقتصادی  آن‌ها بازخواهد کرد.

وی اختصاص زکات جمع آوری شده برای محرومان و نیازمندان را نامحدود خواند و تصریح کرد: برخلاف کمیته امداد که لزوماً درآمد حاصل از صدقات را به افراد تحت پوشش خود ارائه می‌کند، ستاد زکات در این زمینه محدودیتی نداشته و به هر نیازمند و محرومی‌ که در شهرها و روستاها وجود داشته باشند، مساعدت می‌کند.

رئیس ستاد زکات کمیته امداد استان اصفهان اضافه کرد: اختصاص زکات جمع‌آوری شده در منطقه به نیازمندان همان محل از سوی شورای زکات شهر و یا روستا که از معتمدان مردم هستند، انجام می‌شود.

رنجبر یکی از اقدامات تأثیرگذار در بخش زکات را اختصاص بخشی از اعتبارات تملک دارایی فرمانداران استان اصفهان اعلام  و اظهار امیدواری کرد: فرماندار شهرستان کاشان نیز بخشی از اعتبارات تملک دارایی فرمانداری ویژه کاشان را به ستاد زکات شهرستان کاشان اختصاص دهد.

وی در پایان تبلیغات در امر پرداخت زکات را حائز اهمیت دانست و بیان کرد: یک هزار و 200 دقیقه برنامه رادیویی و 900 دقیقه برنامه تلویزیونی از جمله برنامه‌های تبلیغی زکات در استان اصفهان در 7 ماهه ابتدایی سال جاری بوده است.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.