اصفهان؛

اصفهان گزینه مناسبی برای میزبانی رویدادهای بین‌المللی است

رئیس فدراسیون شطرنج گفت: اصفهان گزینه مناسبی برای میزبانی رویدادهای بین‌المللی است و از این‌ رو فدراسیون میزبانی مسابقات شطرنج آماتوری قهرمانی آسیا را به این استان واگذار کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهرداد پهلوان‌زاده  اظهار کرد: مسابقات شطرنج آماتوری قهرمانی آسیا در تقویم فدراسیون جهانی گنجانده شده و مسابقات سال 2016 به میزبانی اصفهان در حال برگزاری است.

وی افزود: اصفهان از لحاظ سطح شطرنج و هم شرایط جغرافیایی و جاذبه‌های تاریخی و گردشگری از پتانسیل بالایی برای بر عهده گرفتن میزبانی رویدادهای بین‌المللی برخوردار است و امیدواریم که این میزبانی نیز مورد قبول شرکت‌کنندگان واقع شود.

به گفته رئیس فدراسیون شطرنج، معرفی ایران به جهان و استفاده از فرصت برای شناخت فرهنگ از دیگر اهدافی است که با گرفتن میزبانی بین‌المللی تحقق پیدا می‌کند.

وی یادآور شد: بازیکنان ما نیاز دارند تا با بازیکنان خارجی‌ بازی کنند و در مسیر پیشرفت قرار بگیرند.

پهلوان‌زاده با بیان اینکه باید از این فرصت‌ها استفاده کنیم و واقعیت را به جهان بشناسانیم، تصریح کرد: وقتی ورزشکار مطرحی یا قهرمانی از یک کشور به ایران بیاید، فضا را دیده و زمانی که به کشورش باز‌گردد، بدون شک واقعیت‌های ایران را به اطرافیان خود می‌گوید و این امر می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

 مسابقات شطرنج آماتوری قهرمانی آسیا از روز شنبه در مجموعه ورزشی امام علی(ع) آغاز شد و تا روز جمعه هفته جاری نیز ادامه دارد.

در این رقابت‌ها 237 شطرنج‌باز در بخش آزاد و 43 شطرنج‌باز در بخش بانوان از 9 کشور آسیایی با یکدیگر رقابت می‌کنند.

ورزشکارانی از کشورهای مغولستان، هند، چین، نپال، عراق، قزاقستان، لبنان، ویتنام، و ایران با یکدیگر در حال رقابت هستند.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.