پرونده تیم ملی در سال 2016 بسته شد

عملکرد اعجاب انگیز یوزهای آسیا با 8 برد و تنها یک گل خورده

تیم ملی فوتبال ایران در سال 2016 عملکرد بی نظیری را به ثبت رسانده است.

عملکرد اعجاب انگیز یوزهای آسیا با 8 برد و تنها یک گل خوردهبه گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،پرونده رقابت های رسمی و دوستانه تیم ملی فوتبال ایران در سال 2016، عصر امروز با تساوی بدون گل مقابل سوریه در باتلاق ورزشگاه توانکو عبدالرحمان سرمبان مالزی، بسته شد.

شاگردان کارلوس کی روش 10 دیدار در این سال میلادی برگزار کردند که در آن به 8 پیروزی و 2 تساوی رسیدند.

هندوستان، عمان، مقدونیه، قرقیزستان، قطر، ازبکستان، کره جنوبی و پاپوا گینه نو تیم هایی بودند که در سال 2016، طعم تلخ شکست مقابل یوزهای آسیا را چشیدند و چین و سوریه هم تیم هایی هستند که توانستند با خوش شانسی مقابل ایران از شکست بگریزند و به تساوی بدون گل رضایت دهند.

27 گل زده  و میانگین 2/7 گل نشان از قدرت خط حمله ایران دارد.

از طرفی خوردن تنها یک گل آن هم در بازی دوستانه برابر پاپوا گینه نو، استحکام دفاعی تیم ملی را ثابت می کند. 

آخرین باری که دروازه ملی پوشان کشورمان در یک بازی رسمی باز شد به 22 آبان 1394( 13 نوامبر 2015 ) بازمی گردد. 368 روز قبل ساپاروف مدافع ترکمنستان موفق شد تک گل ترکمن ها را در شکست 3 بر یک این تیم مقابل ایران به ثمر برساند. از آن روز تا حالا رشید مظاهری، علی رضا حقیقی، علی رضا بیرانوند و سوشا مکانی دروازه بان هایی بوده اند که موفق شده اند دروازه تیم کشورمان را مقابل حریفان بسته نگه دارند.

ایران همچنین سال 2016 را بدون شکست پشت سرگذاشت تا رکورد های شکست ناپذیری خود را همچنان حفظ کند. آخرین باری که تیم کشورمان در جریان یک بازی رسمی، نتیجه را به حریف واگذار کرد، به چهارم تیر ماه 1393 و شکست سه بر یک مقابل بوسنی و هرزه گوین در آخرین بازی دور گروهی جام جهانی 2014 باز می گردد. ضمن این که از آخرین باری که ایران مقابل یک تیم آسیایی متحمل شد،ل حدود سه سال و 178 روز می گذرد. جایی که شاگردان کی روش در جریان یک بازی دوستانه با نتیجه سه بر یک مغلوب عمان شدند.

 اردوی بعدی تیم ملی ایران در دی ماه 1395(ژانویه 2017) برگزار می شود و طی آن تیم ملی کشورمان در 2 بازی دوستانه به میدان می رود. البته ساحل عاج تنها تیمی است که برگزاری دوستانه با آن تاکنون قطعی شده و قرار است شاگردان کی روش در امارات به مصاف این تیم قدرتمند آفریقایی روند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار