تاریخ سازی جوان ترین بانوی تیرانداز ایرانی

مرضیه پرورش نیا در نخستین اعزام بین المللی خود به مسابقات نوجوانان آسیا، خوشرنگ ترین مدال تاریخ رشته تراپ انفرادی ایران راکسب کرد.

تاریخ سازی جوان ترین بانوی تیرانداز ایرانیبه گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ؛تیراندازی از رشته هایی است که در بیشتر استان های کشور فعال است و قشر زیادی از جوانان و نوجوانان را به خود جذب کرده است و سالانه فدراسیون مسابقات متعددی در رده های مختلف سنی برگزار می کند.

تیراندازی ایران در سه رشته  فعال است که فدراسیون برای شناسایی استعداد در رشته های مختلف طرح و آزمون های مختلف استعدادیابی برگزار می کند، این فعالیت ها در مراکز استان ها نیز انجام  می شود  و حتی تیراندازانی که اکنون در مسابقات تیم های ملی شرکت می کند از طریق همین فعالیت های استعدادیابی، شناسایی شدند.

اهداف پروازی یکی از شاخه های تیراندازی است که جوانان زیادی را در رده های سنی مختلف جذب کرده و علی رغم مشکلاتی که دراین ورزش وجود دارد علاقمندان به اهداف پروازی با هزینه های خود به تمرین می پردازند  و آماده حضور در رقابت های مختلف داخلی و خارجی می شوند.

مرضیه پرورش نیا از ملی پوشان اهداف پروازی است که سال 1378 دراصفهان به دنیا آمد، وی در مسابقات اهداف پرواز نوجوانان آسیا مدال نقره را در کارنامه دارد اما امسال در مسابقات کسب سهمیه المپیک 2016 با اختلاف چند امتیاز از رسیدن به فینال بازماند و فرصت حضور در المپیک را ازدست داد.

پورورش نیا در نخستین اعزام بین المللی خود به مسابقات نوجوانان آسیا با کسب مدال نقره بهترین مدال تاریخ رشته تراپ بخش انفرادی را کسب کرد.

اکنون برای آشنایی بیشتر با این رشته تیراندازی گفتگویی کردیم با یکی از استعداد های این ورزش که با وجود سن کم افتخارات زیادی را کارنامه اش دارد.


شما ازچه سالی وارد عرصه تیراندازی شده اید؟

از 11 سالگی به ورزش تیراندازی روی آوردم البته اوایل فعالیتم به صورت تفریحی بود و به دلیل اینکه حمل سلاح تیراندازی برایم دشوار بود نمی توانستم به صورت حرفه ای در این ورزش کار کنم.

چگونه با این ورزش آشنا شده اید؟

یکی از دوستانم این  رشته را به من معرفی کرد البته پدر و برادرم نیز در تیراندازی فعالیت می کردند و در حال حاضر برادرم عضو تیم ملی اهداف پروازی است.

از چه زمانی به تیم ملی دعوت شده اید؟

4 سال است که عضو تیم ملی هستم و از 11 سالگی به تیم ملی دعوت شده ام و در مسابقات تیراندازی بزرگسالان شرکت می کنم.

مهم ترین عناوین شما در تیم ملی تیراندازی کدامند؟

در سن 14 سالگی در مسابقات آسیایی اهداف پروازی نوجوانان آسیا نایب قهرمان شدم و در مسابقات اینچئون با اختلاف دوبشقاب از راهیابی به فینال بازماندم، همچنین دربخش تیمی این رشته به مقام چهارم آسیا رسیدیم در مسابقات آسیایی کویت مقام سوم را به دست آوردم و سال گذشته در مسابقات کسب سهمیه المپیک هند با اختلاف چند امتیاز به فینال نرسیدم.

آیا در هزینه های تیراندازی از سوی فدراسیون حمایت می شوید؟

متاسفانه فدراسیون به دلیل مشکلاتی که دارد نمی تواند همه معضلات تیراندازی را پوشش دهد بنابراین ورزشکاران برای اینکه از فضای مسابقات دور نشوند خودشان تمرین می کنند.

هزینه های تمرین خودتان را چگونه فراهم می کنید؟

تامین تمامی هزینه ها به عهده خودم است و خانواده ام در این مسیر کمک زیادی به من می کنند و برای تمرینات با هزینه های خودم فشنگ تهیه می کنم.

به نظر شما وضعیت رشته اهداف پروازی در کشور ما چگونه است؟

در ایران استعداد های زیادی وجود دارد اما زمینه برای ادامه فعالیت شان فراهم نیست در صورتیکه  سرمایه گذاری در این رشته صورت بگیرد ملی پوشان اهداف پروازی می توانند سهمیه المپیک را به دست آورند اما ملی پوشات در طول سال یک اردو مناسب و تمرینات مداومی ندارند تا خود را برای مسابقات بین المللی آماده کنند، چنانچه تیراندازی قصد حضور را داشته باشد مجبور به تامین هزینه ها است.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار