ساری،

اجرای طرح رایگان واکسیناسیون طیور روستایی

طرح رایگان واکسیناسیون طیور روستایی اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حسین رضوانی مدیر کل دامپزشکی مازندران گفت: طرح ملی واکسیناسیون طیور به صورت رایگان در مازندران با همکاری سازمان بسیج سازندگی استان اجرا می شود.

رضوانی افزود: حدود 50 درصد روستاهای استان تحت پوشش واکسیناسیون قرار می گیرند.

وی تعداد روستاهای استان را بر اساس آمار موجود 3 هزار و 741 روستا برشمرد و گفت: تعداد هزار و 871 روستا باید در این طرح قرار گیرند اما از آنجایی که تراکم روستاها در استان و تعداد طیور محلی در این روستاها زیاد است از این رو تعداد هزار و 117 روستا در مازندران برای اجرای این طرح ملی انتخاب شدند.

مدیر کل دامپزشکی مازندران نوع واکسن مورد استفاده در این طرح را واکسن نیوکاسل زنده مقاوم به حرارت عنوان کرد افزود: بر حسب آموزش های لازم، نیروهای بسیجی با امکانات در اختیار باید این واکسن را بصورت آشامیدنی برای استفاده در جمعیت طیور بومی مورد استفاده قرار دهند.

رضوانی تعداد اکیپ های مورد نیاز را برای انجام این طرح در مازندران 372 اکیپ اعلام کرد و گفت: هر اکیپ شامل 2 نفر بوده که در مجموع تعداد 744 نفر از بسیجیان در این امر اشتغال خواهند داشت.

وی، شروع طرح را از 3 تا 5 آذر امسال بیان کرد و افزود: از آنجایی که عملیات واکسیناسیون باید ظرف 3 روز به اتمام برسد اما بر اساس هماهنگی های به عمل آمده احتمال می رود با توجه به شرایط جوی استان و تراکم بالای روستا همراه با ظرفیت طیور بومی موجود، این روزها افزایش داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار