از سودای ریاست جمهوری تا ارائه طرح جدید سلامت از سوی ترامپ

رئیس جمهور جدید آمریکا برنامه‌ریزی‌های خود در زمینه سلامت را نوعی تجارت خوانده است.

به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ رئیس جمهور جدید ایالات متحده در جریان شعارهای تبلیغاتی خود به انتقاد از طرح سلامت اوباما رئیس جمهور فعلی آمریکا تحت عنوان طرح "مراقبت اوباما" (Obamacare) پرداخت و عنوان کرد: اجرای طرح اوباما با مشکلات متعدد همراه است و حتی صدها کارمند او در شرکت ها و سازمان های زیر مجموعه ترامپ با مشکل برای دریافت هزینه های بیمه و خدمات درمانی مواجه هستند؛ با وجود اینکه همگی از این طرح استفاده می کنند.

در عین حال او در مصاحبه با فاکس نیوز عنوان کرده است که به شخصه از طرح obamacare استفاده نمی کند.

او که یک سرمایه‌دار است ضمن انتقاد از سایت اینترنتی obamacare که آمریکایی ها برای استفاده از خدمات درمانی و بیمه باید در آن ثبت نام کنند، به نوعی تجارت را وارد عرصه خدمات درمانی کرده و گفت: خرید بیمه ها توسط مردم هم می تواند برای آنها مفید باشد هم باعث رقابت بین شرکت های بیمه‌گذار می‌شود.

او با انتقاد از بالا بودن هزینه های درمانی و مراقبتی گفت: کشور آمریکا به زودی باید 20 درصد از تولید ناخالص ملی خود را صرف این نوع هزینه ها کند که مبلغی سرسام آور است.

ترامپ بر این باور است اجرای طرح خرید سهام بیمه توسط مشتری ها باعث می شود شرکت های بیمه گذار به خاطر نگرانی بابت از دست دادن مشتری ها هزینه ها را کاهش دهد و به این ترتیب عده بیشتری از آمریکایی ها از پوشش بیمه استفاده می‌کنند.

اکنون در کشور ایالات متحده جمعیت عظیمی از مردم تحت پوشش بیمه سلامتی نیستند و برای سلامت هزینه های هنگفتی را متحمل می شوند.

وبگاه theatlantic در مطلبی نوشت: ترامپ خواهان کاهش هزینه های بیمارستانی و حقوق پزشکان شده و اعتقاد دارد این کار باعث صرفه جویی هزینه های کلانی در هر سال می شود.

او طرح بهداشتی رقیب خود، هیلاری کلینتون را به شدت نقد کرده بود و سیاست های او را دنباله‌روی طرح "مراقبت اوباما" خواند.

گفتنی است؛ طرح ارتقای سلامت خانم کلینتون بیشتر بر جنبه های عمومی نظام بهداشت تاکید داشت.

ارائه طرح جدید سلامت از سوی ترامپ با واکنش مثبت و منفی اقتصاددانان و فعالان سیاسی و شرکت های بیمه در این کشور مواجه شده و نظرات موافق و مخالف فراوانی در این خصوص وجود دارد.

منبع: theatlantic

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار