ارومیه؛

اجرای طرح داوطلب واکنش اضطراری در محلات شهر ارومیه

مدیر سازمان بحران شهرداری ارومیه از تداوم اجرای طرح آموزش شهروندی در قالب طرح داوطلب واکنش اضطراری در محلات شهر ارومیه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛شاهین جلیلی، مدیر سازمان بحران شهرداری ارومیه بیان کرد: طرح داوطلب واکنش اضطراری در محلات شهر ارومیه با برگزاری کلاس های آموزش چادر زنی برای داوطلبان طرح دوام در فرهنگ سرای شهیدمظاهری ،اندیشه و منطقه گلمان انجام شد.

وی افزود: در راستای آموزش تکمیلی طرح دوام مدیریت بحران شهرداری ارومیه با هماهنگی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه و دانشگاه جامع علمی کاربردی و هلال احمر نسبت به برگزاری کلاس آموزش چادرزنی در مواقع بحرانی با هدف آشنایی اعضاطرح دوام با انواع چادرامدادی، جنس آنها ، نحوه انتخاب مکان مناسب و در نظر گرفتن شرایط جوی آب و هوا به صورت تئوری و برپایی چادر به صورت عملی انجام گرفت .

جلیلی در ادامه با اشاره به اجرای طرح داوطلب واکنش اضطراری در محلات شهر ارومیه، گفت: در این محلات فرهنگ، خود امدادی و دگر امدادی را در بین شهروندان ۱۸ تا ۵۵ سال ترویج می‌دهد.

وی تاکید کرد: افزایش آگاهی مردم در باره بلایای طبیعی، کاهش خسارات مالی و جانی شهروندان، مشارکت مردم در تصمیم گیری و ارتقای ظرفیت توان مقابله در مواقع بحران از اهداف اصلی طرح است.

جلیلی آشنایی با مبانی مدیریت بحران، کمک‌های اولیه، اصول و مبانی اطفای حریق، روان‌شناسی بحران، جستجو و نجات و پدافند غیر عامل را از سرفصل آموزشی طرح داوطلب واکنش اضطراری محلات عنوان کرد.

وی با بیان اینکه بعد از گذراندن دوره‌های آموزشی طرح داوطلب واکنش اضطراری ، مرحله پایدار سازی آغاز می‌شود، گفت: مرحله پایدار سازی شامل باز آموزی با برگزاری مانور‌های آموزشی و تشکیل اردوهای اموزشی در مناطق بحران زده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.