اصفهان؛

آماربافت فرسوده اصفهان نگران کننده است

رییس عمران و بهسازی اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان گفت:گلپایگان در پهنه نابسامان میانی شهرها دارای296هکتار است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،منصور فخاران در جلسه ستادبازآفرینی شهرستان که در فرمانداری گلپایگان برگزار گردید، اظهار کرد: در هرشهری پنج پهنه بافت تاریخی، بافت نابسامان میانی شهرها، پهنه ناهمگون شهری، پهنه‌هایی با پیشینه روستایی و پهنه سکونتگاه‌های غیررسمی را در نظر داریم که گلپایگان در پهنه نابسامان میانی شهرها دارای296هکتار است.

وی بابیان اینکه بازآفرینی دردرون شهرها برروی این پنج پهنه انجام می شود، ادامه داد:این ستاد در شهرستان ها به دبیری شهردار مرکزی،ریاست فرماندار و عضویت دستگاه های اجرایی متناظر استانی برگزار می شود.

رئیس عمران و بهسازی اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان گفت:هم افزایی بین دستگاه های اجرایی برای بازآفرینی عدف اصلی راه اندازی این ستادهادرسطح کشور است.متاسفانه استان اصفهان ده درصد ازبافت فرسوده کشور رابه خود اختصاص داده که آمارنگران کننده ای است.

فخاران افزود:متاسفانه40درصد ازآمارشهری ما درون بافت فرسوده زندگی می کنند که باتوجه به اینکه بالاترین میزان مشارکت در کارهای جمعی کشور را دارند اما متاسفانه ازبیشترین بزه و آسیب اجتماعی برخوردارند ضمن اینکه کمبودخدمات هم دراین مناطق بیداد می کند.

وی بابیان اینکه محدوده بافت فرسوده برای شهرستان گلپایگان فقط شهرگلپایگان مصوب شده است یادآورشد:طبق قانون به خانه هایی که قصدنوسازی داشته باشند 30میلیون تومان وام14درصد از بانک مسکن پرداخت می شود واگر منازل در قالب تفکیک و از دو پلاک بیشترباشند وام 20میلیون تومانی باسود4درصد پرداخت می کنیم.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.