ارومیه؛

راه اندازی بیش از 550 طرح راکد کشاورزی در آذربایجان غربی

557 طرح با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد ، نیمه تمام و راکد در بخش کشاورزی آذربایجان غربی راه اندازی می شود

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، معاون برنامه ‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در جلسه شورای معاونین و مدیران سازمان گفت: در کارگروه رفع موانع تولید استان برای خروج از رکود اقتصادی بخش های تولیدی در زیر بخش صنایع، خدمات و کشاورزی تصمیمات خاصی اتخاذ گردیده شده است.


رسول جلیلی ادامه داد: در این راستا بعد از الزام ثبت نام افراد واجد شرایط در سایت بهین یاب تعداد 887 نفر مشخصات طرح واحد تولیدی خود را در این سایت ثبت‌نام نمودند که پس از بررسی اولیه احراز شرایط ، تعداد 557 متقاضی با اعتبار 420 میلیارد تومان جهت بازگشت دوباره این واحدها به چرخه تولید اقتصادی به 9 بانک عامل استان معرفی شده‌اند.

جلیلی تصریح کرد: از 406میلیارد و700 میلیون تومان تسهیلات اعتباری ابلاغی بخش کشاورزی استان در حدود 106میلیارد تومان در سال جاری جذب شده است.

معاون برنامه ‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: از 106 میلیارد تومان اعتبار جذب شده در حدود 60 میلیارد و 200میلیون تومان به صورت سرمایه در گردش و 46میلیارد و500 میلیون تومان تسهیلات سرمایه ای به متقاضیان در جهت ایجاد صیانت و حفاظت از اشتغال روستاییان پرداخت شده است.

وی خاطر نشان کرد: در این راستا برآورد می شود با پرداخت کل تسهیلات ابلاغی برای تعداد 2977 نفر اشتغال در بخش کشاورزی استان فراهم شود.

جلیلی بیان کرد: اولویت پرداخت تسهیلات بانکی در زیر بخش های مختلف توسعه مکانیزاسیون ، توسعه گلخانه ها و پرورش ماهی در قفس مخصوصا افزایش بهره وری مصرف آب و طرح های منابع طبیعی و محیط زیست بوده است.

این مسئول افزود: اعتباراتی نیز که اخیرا از محل صندوق توسعه ملی در حدود 400 میلیارد تومان به صورت سرمایه ای برای 10استان کم برخوردار و محروم در کشور تخصیص داده شده که استان آذربایجان غربی جزو این استان ها به شمار می رود که 100میلیارد تومان نیز برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی به استان تخصیص داده شده است که پرونده متقاضیان جهت پرداخت این تسهیلات به بانک کشاورزی معرفی شده است.

جلیلی اضافه کرد: کمبود منابع اعتباری نظام بانکی موجب گردیده که سیستم بانکی در حل مشکلات واحدهای تولیدی استان با موانع بسیاری مواجه گردد.

وی به اهداف کلی در برنامه ششم توسعه بخش کشاورزی استان اشاره کرد و افزود: حفاظت و بهره‌برداری بهینه از منابع پایه، منابع طبیعی و بسترهای تولیدی درچارچوب توسعه پایدار، افزایش بهره‌وری منابع و عوامل تولید کشاورزی به ویژه آب، افزایش ضریب خود اتکایی در محصولات راهبردی کشاورزی، مشارکت در احیای دریاچه ارومیه و توسعه صادرات محصولات کشاورزی از جمله اهداف مدنظر به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.