اصفهان؛

طرح توسعه فرودگاه اصفهان با سرمایه گذاری یک شرکت فرانسوی

مدیرکل فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان گفت: طرح توسعه این فرودگاه با سرمایه گذاری 120 میلیون یورویی شرکت 'وینسی' فرانسه انجام می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسن امجدی  با اشاره به بازدید هیات فرانسوی شرکت یاد شده از فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان افزود: به دنبال مذاکرات و امضای قرارداد سال گذشته ریاست جمهوری کشورمان با مقامات فرانسه در راستای توسعه و سرمایه گذاری در فرودگاه های مشهد و اصفهان، هیاتی از شرکت فرانسوی وینسی از فرودگاه شهید بهشتی اصفهان بازدید کرد.
امجدی با بیان اینکه طرح های مقدماتی برای توسعه فرودگاه های اصفهان و مشهد تهیه شده است، افزود: هیات شش نفره شرکت وینسی به همراه عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه ها برای سرمایه گذاری و توسعه فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان از این مجموعه بازدید کردند و مذاکراتی در این پیوند انجام دادند.
وی گفت: این طرح بصورت سرمایه گذاری'بی او تی' (سرمایه گذاری و بهره برداری) انجام می شود.
مدیرکل فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان گفت:در مرحله اول این طرح قرار است ترمینال فرودگاه اصفهان با مساحت 21 تا 25 هزار مترمربع احداث و در مرحله دوم هم ترمینالی با مساحت 35 هزار متر مربع ساخته شود.
وی افزود: ابنیه جنبی ترمینال فرودگاه نظیر پارکینگ، موتورخانه و ... نیز در چارچوب این طرح ساخته خواهد شد.
امجدی همچنین با اشاره به پروازهای فرودگاه بین المللی اصفهان در ایام اربعین گفت: از 10 روز قبل تا 10 روز بعد از اربعین برای حدود 86 پرواز خروجی و 86 پرواز ورودی به فرودگاه اصفهان برنامه ریزی شده است.
وی افزود: پیش بینی می شود در ایام اربعین امسال حدود 25 هزار مسافر از فرودگاه شهید بهشتی اصفهان به عتبات عالیات اعزام شوند.
امجدی با بیان اینکه موکب فرودگاه اصفهان به همت کمیته فرهنگی فرودگاه در این محل آماده خدمت رسانی به مشایعت کنندگان، مسافران و زائران اباعبدالله(ع) است، گفت: بیشتر سازمان ها و ارگان های فرودگاهی و بهره بردار مستقر در این فرودگاه در برگزاری این کار خیر سهیم هستند.
مدیرکل فرودگاه بین المللی شهید بهشتی با بیان اینکه این کار جنبی فرهنگی برای رفاه حال مسافران و زائران انجام شده است، گفت: این موکب از پنج روز قبل از اربعین تا پنج روز بعد از اربعین برای خدمت رسانی به زائران و مشایعت کنندگان آنها فعال است.
 طرح توسعه فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان به عنوان یکی از زیر ساخت های توسعه در جریان سفر رئیس جمهوری کشورمان به فرانسه در سال 94، بین شرکت فرودگاه های کشور و یک شرکت مهندسی فرانسه که به عنوان چهارمین شرکت توسعه ای دنیا و مهمترین شرکت توسعه ای اروپا مطرح است، منعقد شد.
بر اساس این توافق، ترمینال خارجی 25 هزار مترمربعی به ظرفیت دو میلیون مسافر در بازه زمانی دو تا دو و نیم ساله از زمان آغاز عملیات اجرایی آن در اصفهان ساخته خواهد شد تا بتواند ترافیک ناشی از مقطع پسا برجام در اصفهان را پشتیبانی کند.
با اجرای این طرح، ظرفیت فرودگاه دو برابر خواهد شد. 


انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.